duminică 05 octombrie
EUR 5.0889 USD 4.3349
Abonează-te
Newsweek România

FOTO Cum merg lucrările pe ciotul autostrăzii A3 început în ianuarie. Preț: 6.700.000 €/km

Data publicării: 22.05.2025 • 09:41 Data actualizării: 22.05.2025 • 11:15
Cum merg lucrările pe ciotul autostrăzii A3 început în ianuarie. Preț: 6.700.000 €/km - Foto: Facebook / Directia Regionala de Drumuri si Poduri Cluj
Cum merg lucrările pe ciotul autostrăzii A3 început în ianuarie. Preț: 6.700.000 €/km - Foto: Facebook / Directia Regionala de Drumuri si Poduri Cluj
Cum merg lucrările pe ciotul autostrăzii A3 început în ianuarie. Preț: 6.700.000 €/km - Foto: Facebook / Directia Regionala de Drumuri si Poduri Cluj
Cum merg lucrările pe ciotul autostrăzii A3 început în ianuarie. Preț: 6.700.000 €/km - Foto: Facebook / Directia Regionala de Drumuri si Poduri Cluj

Lucrările pe un ciot de 26 de kilometri al autostrăzii A3, supranumită „Autostrada Transilvania”, au început în ianuarie, la un preț de 6.700.000 €/km, și, conform contractului, trebuie să fie gata în 18 luni, adică pe la jumătatea anului 2026.

Direcția Regională de Drumuri și Poduri Cluj a postat pe pagina sa de Facebook câteva imagini și informații despre șantierul de pe tronsonul Suplacu de Barcău - Chiribiș al Autostrăzii Transilvania - A3.

În 5 luni, lucrările pe ciotul de 26 de kilometri au ajuns la 8,75%.

Citește și: VIDEO Primul ciot de autostradă inaugurat în 2025. Are 15 km și e gata cu 3 luni mai devreme

Cum merg lucrările pe ciotul autostrăzii A3 început în ianuarie. Preț: 6.700.000 €/km

„Activitatea continuă în ritm susținut pe șantierul autostrăzii A3, Subsecțiunea 3C1, Suplacu de Barcău – Chiribiș (km 4+200 – km 30+550). Antreprenorul român - Construcții Erbașu S.A. menține o mobilizare bună în teren, cu 350 de muncitori și 220 de utilaje.

Lucrări în execuție:
- Consolidări: se lucrează la armarea, cofrarea și betonarea grinzilor de rigidizare și a piloților. De asemenea, se execută lucrări la măștile drenante, inclusiv așternere piatră brută și betonare pinteni.
- Terasamente și Corpul Autostrăzii: sunt în desfășurare excavații, taluzări și nivelări în zonele de debleu. Se realizează decopertări ale stratului vegetal, săpături pentru umplutură, precum și așternerea, nivelarea și compactarea umpluturilor din pământ stabilizat și balast pentru stratul de formă și fundație.

Citește și: „Autostrada camionagiilor” nu poate fi trasată nici pe hârtie, desi a fost schițată din anii 1970

Structuri (Poduri, Pasaje, Viaducte): activitate intensă la multiple structuri de artă, constând în:
- lucrări la infrastructură și suprastructură: spargere piloți, săpături la culee, armare, cofrare și betonare elevații, radiere, rigle și plăci de racordare;
- montaj elemente prefabricate (ex. lise) și realizare hidroizolații;
- curățare armături și pregătiri pentru etapele următoare de betonare.

Podețe: se execută armarea plăcilor și elevațiilor, montajul elementelor prefabricate, cofrări și betonări pentru fundații, precum și lucrări pregătitoare pentru cămășuieli.

Sunt în desfășurare lucrări de restabilire a drumurilor de acces (fundații, așternere balast), amenajare platforme și depozite pentru materiale, aprovizionare cu prefabricate și carcase, producție beton și concasare agregate în organizările de șantier. Se efectuează constant și teste de laborator pentru controlul calității materialelor și a lucrărilor executate”, a relatat Direcția Regională de Drumuri și Poduri Cluj, pe Facebook.



Lucrările la ciotul de 26 de kilometri al autostrăzii A3 dintre Suplacu de Barcău și Chiribiș au început în data de 20 ianuarie 2025, iar progresul fizic înregistrat până în prezent este de 8,75%, se mai arată în informare.

„Proiectare și executie pentru finalizarea Autostrăzii Brașov-Târgu Mureș-Cluj-Oradea, Secțiunea 3C: Suplacu de Barcău-Borș, Subsecțiunea 3C1: Suplacu de Barcău-Chiribiș (km 4+200-km 30+550) - relicitare
Antreprenor: Construcții Erbașu S.A.
Lungime: 26,35 km
Valoare contract: 884,12 milioane lei (fără TVA)
Sursă de finanțare: Programul Transport 2021-2027
Durată de execuție: 18 luni”, conform DRDP Cluj.

Foto: Facebook / Directia Regionala de Drumuri si Poduri Cluj

Mai multe articole din secțiunea Economie

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră