FOTO Autostrada A7: Suduri neconforme, la un pod peste lotul 2 care costă 1.250.000.000 lei

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 03.03.2025 - 11:35
Autostrada A7: Suduri neconforme, la un pod peste lotul 2 care costă 1.250.000.000 lei - Foto: Facebook / Asociația Pro Infrastructură
Autostrada A7: Suduri neconforme, la un pod peste lotul 2 care costă 1.250.000.000 lei - Foto: Facebook / Asociația Pro Infrastructură
Autostrada A7: Suduri neconforme, la un pod peste lotul 2 care costă 1.250.000.000 lei - Foto: Facebook / Asociația Pro Infrastructură
Autostrada A7: Suduri neconforme, la un pod peste lotul 2 care costă 1.250.000.000 lei - Foto: Facebook / Asociația Pro Infrastructură

„Dorel” a lovit pe Autostrada A7 Ploiești - Buzău. Specialiștii au descoperit suduri neconforme la un pod peste lotul 2 Mizil - Pietroasele care costă 1.250.000.000 lei, fără TVA. Iar lucrările la suprastructură „au înghețat” de două luni, căutându-se soluții.

SHARE

Lucrările la podul de pe drumul județean DJ102H peste Autostrada A7 bat pasul pe loc de circa două luni. Au fost descoperite suduri neconforme și se caută soluții pentru remedierea problemei. 

Conform datelor oficiale, șantierul pe lotul 2 al Autostrăzii A7 Ploiești - Buzău, cu o valoarea de 1.250.000.000 lei, fără TVA, au ajuns la 98,6% și „ciotul” de 28,35 km de autostradă ar trebui dat în trafic în luna aprilie. 

Citește și: VIDEO Evoluția lucrărilor pe lotul 5 al Autostrăzii Pitești-Sibiu în ultimele 3 luni. Gata la vară?

Autostrada A7: Suduri neconforme, la un pod peste lotul 2 care costă 1.250.000.000 lei

„Podul lui Manole de la Mizil.

Scuzați titlul ușor bombastic dar trebuie să tragem un puternic semnal de alarmă asupra lipsei de transparență cu privire la sudurile neconforme ale pasajului pe DJ102H peste A7, parte din lotul 2 al Autostrăzii A7 Ploiești-Buzău.

După un heirup electoral la final de 2024, s-a așternut o liniște totală.

Pasajul în cauză este încremenit de două luni de zile pentru că, din ce informații vin de la surse, ce apare în presă și ce vedem din dronă, unele suduri ale segmentelor de tablier metalic sunt executate greșit.
 
 


Nu știm câte suduri sunt neconforme și dacă s-a aprobat dispoziția de șantier aferentă soluției de remediere. Toate părțile implicate aleargă să se acopere cu hârtii care, cel puțin până la data prezentei, nu par a fi semnate deoarece nu vedem încă reluarea mișcării în teren.

Deci momentan ne este imposibil să spunem cu exactitate cât mai durează. Cu siguranță inaugurarea, cu nodul Mizil și cu acest pasaj gata, nu poate fi mai devreme de aprilie, cel mai optimist termen. Asta însă doar dacă este iminentă punerea de acord a tuturor responsabililor implicați la nivel tehnic și birocratic”, explică specialitșii Asociației Pro Infrastructură pe Facebook. 
 

Cine își asumă sudurile neconforme la podul de pe A7? „Toată lumea tace mâlc”

„Nu dorim să-i tragem de urechi pe cei doi constructori, Coni (România) și Trace (Bulgaria), fiindcă în construcții se greșește, chiar mult mai grav și la case mult mai mari. A se vedea podul din Coreea de Sud prăbușit în timpul execuției în urmă cu două zile.

Totuși, greșeala trebuie asumată de antreprenori și de autorități și comunicată ca atare.
Și vedem fix opusul: toată lumea tace mâlc.
Mai mult, structura cu probleme este singurul punct critic de pe cei 28,35 kilometri ai Autostrăzii A7 dintre Mizil și Spătaru (Buzău Vest). Și la nodul Mizil avem pasajul lipsă, dar acolo este soluție de conectare temporară cu DJ100C.

În rest, autostrada este pregătită de trafic. (...) 

Au trecut alegerile, au venit problemele, business as usual. Solicităm oficialilor CNAIR și ai Ministerului Transporturilor să facă lumină.
Tacticile obișnuite ale autorităților de punere a batistei pe țambal și băgare a capului în nisip ca struțul nu fac decât să alimenteze bursa zvonurilor care merge de la "o să fie gata în aprilie sau mai" până la "așteptăm să vină toamna", mai spun specialitșii Asociației Pro Infrastructură. 
Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te