Gigantul auto german Continental, care e cel mai mare angajator din industria auto din România și care e în plin proces de retructurare în încercarea de a supraviețui noilor realități ale pieței, a anunţat o serie de măsuri de optimizare și la unitățile sale din țara noastră, care vor afecta în total aproximativ 870 de locuri de muncă din cadrul diviziilor ContiTech şi Automotive.
Citește și: Un gigant auto își vinde una dintre cele mai mari divizii. Are fabrică în România cu 1.500 angajați
Criza din industria auto: Liderul industriei auto din România dă afară peste 800 de angajați
În cadrul fabricii ContiTech Original Equipment Solutions (OESL) din Timişoara, Continental va reduce aproximativ 230 de posturi. Măsura are ca scop adaptarea capacităţilor de producţie la cerinţele actuale ale clienţilor şi creşterea eficienţei operaţionale într-un sector aflat sub presiune.
Citește și: Peste 100 de fabrici din România, în pericol din cauza taxei de 25% impusă de Trump
De asemenea, Continental va disponibiliza aproximativ 640 de angajați din cadrul diviziei Automotive din România, cu un impact semnificativ asupra sediului din Timişoara, unde sunt vizate atât posturi din zona de producţie, cât şi din cercetare şi dezvoltare (R&D). Această restructurare reflectă eforturile grupului de a-şi adapta operaţiunile la noile realităţi tehnologice şi economice, informează Ziarul Financiar.
Citește și: România, pe harta marilor furnizori auto. La Timișoara, au fost produse 1.000.000 de multidisplayuri
„Continental rămâne angajată în sprijinirea angajaţilor afectaţi, pentru a găsi soluţii pe piaţa de muncă internă şi externă, prin colaborare activă cu partenerii sociali în vederea identificării unor soluţii individuale“, au transmis reprezentanţii companiei.
Grupul german Continental are în România circa 20.000 de angajaţi şi desfăşoară activităţi, incluzând centre de cercetare, dezvoltare software şi unităţi de producţie, în oraşe precum Timişoara, Sibiu, Braşov, şi Iaşi.