Bugetul total al Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional - Rabla Clasic 2020 - 2024 - va fi suplimentat cu 560 milioane lei pentru înscrierile persoanelor fizice şi juridice.
Prima de casare Rabla Clasic este de 6.000 lei, respectiv 9.000 lei în cazul predării a 2 autovehicule uzate, la care se pot adăuga următoarele ecobonusuri: 1.500 de lei, pentru autovehiculul nou, exceptând motocicletele, al cărui sistem de propulsie generează maximum 120 g CO2/km în sistem WLTP, şi 1.500 de lei, pentru autovehiculul nou, exceptând motocicletele, echipat cu motorizare GPL/GNC.
Citește și: Bugetele primei etape Rabla și Rabla Plus 2022, epuizate în nici zece zile
Prima de casare Rabla Clasic crește la 7.500 lei, dacă rabla are peste 15 ani și norma de poluare Euro 3 sau inferioară
Potrivit Ministerului Mediului, se mai pot adăuga ecobonusuri: 3.000 de lei la achiziţionarea unui autovehicul nou, exceptând motocicletele, echipat cu sistem de propulsie hibrid şi 1.500 de lei pentru casarea fiecărui autovehicul uzat cu o vechime de cel puţin 15 ani de la data fabricaţiei şi care are norma de poluare Euro 3 sau inferioară.
Totodată, pentru achiziţionarea de motociclete noi în schimbul predării spre casare a unui autovehicul uzat, se acordă o primă de casare de 6.000 lei, la care se pot adăuga ecobonusuri, respectiv 1.500 de lei pentru autovehicul nou motocicletă al cărui sistem de propulsie generează maximum 90 g CO2/km în sistem WLTP şi 1.500 de lei, pentru casarea unui autovehicul uzat cu o vechime de cel puţin 15 ani de la data fabricaţiei şi care are norma de poluare Euro 3 sau inferioară.
Încă 680 de milioane de lei pentru mașini electrificate prin Rabla Plus
Bugetul total al Programului privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic 2020 - 2024 - Rabla Plus - va fi suplimentat în anul 2022 cu 680 de milioane de lei pentru înscrierile persoanelor fizice şi juridice.
Conform reprezentanţilor Ministerului Mediului, cuantumul finanţării este de 51.000 de lei pentru un autovehicul nou, pur electric sau un autovehicul nou cu pilă de combustie cu hidrogen şi 26.000 de lei pentru un autovehicul nou electric hibrid plug-in, exceptând motocicleta, care generează maximum 80 g CO2/km în sistem WLTP, în schimbul casării unui autovehicul uzat.
Pe de altă parte, cuantumul finanţării este de 54.000 de lei pentru un autovehicul nou, pur electric sau un autovehicul nou cu pilă de combustie cu hidrogen şi 29.000 de lei pentru un autovehicul electric hibrid plug-in, care generează maximum 80 g CO2/km în sistem WLTP, pentru achiziţionarea unui autovehicul nou, în schimbul casării a două autovehicule uzate.
Pentru fiecare autovehicul uzat mai vechi de 15 ani şi care are norma de poluare nu mai mare de Euro 3, se adăugă un ecobonus de 1.500 lei/autovehicul.
De asemenea, ecotichetul pentru achiziţionarea unei motociclete electrice este 26.000 lei, la care se poate adăuga un ecobonus în valoare de 1.500 lei, pentru casarea unui autovehicul uzat cu o vechime de cel puţin 15 ani de la data fabricaţiei şi care are norma de poluare Euro 3 sau inferioară.
Bani și pentru ca primăriile să poată stimula casarea rablelor, și pentru stații de încărcare
"Un buget de 50 de milioane de lei este prevăzut pentru lansarea unui program de susţinere financiară a UAT-urilor în vederea acordării unor sume posesorilor de autovehicule vechi, care doresc casarea acestora. Programul va contribui la atingerea ţintelor cuprinse în PNRR", conform sursei citate.
Programul pentru dezvoltarea infrastructurii de reîncărcare pentru vehicule electrice în localități are un buget de 1 miliard de lei. 500 de milioane de lei sunt alocați pentru aprobarea dosarelor și încheierea contractelor de finanțare în urma sesiunii lansate în anul 2021, iar alte 500 de milioane de lei sunt destinate relansării programului în anul 2022.