5.000.000.000 € au costat bunurile de larg consum cumpărate de români. Cum inflația s-a mai domolit, consumatorul român a câștigat ceva mai multă încredere în ceea ce privește situația economică a țării și a propriei gospodării.
Cifra este față de anul trecut. Totu;i, dorința de a face achiziții valoroase este încă la un nivel redus, deși în creștere, arată un studiu realizat de GFK.
5.000.000.000 € au costat bunurile de larg consum cumpărate de români
Totuși, în prima jumătate a acestui an, românii au cumpărat valoric mai mult, piața produselor de larg consum și cea a produselor tehnice (TCG) crescând cu 7,4% față de perioada simlară a lui 2023, până la 58,5 miliarde de lei.
Din această sumă, pe produsele de larg consum s-au cheltuit 48,9 miliarde de lei, cu 6,9% mai mult decât în perioada similară a lui 2023 iar pentru TCG (telefoane, tablete, laptopuri, televizoare, alte produse IT și pentru confortul locuinței n.red.) 9,6 miliarde de lei, cu 10,3% peste 2023.
Citeşte şi: Taxa pe avere se va depune de două ori pe an. Luxul, evaluat de inspectorii ANAF
Pe mâncare, românii au cheltuit cu 5,3% mai mult, pe produse non-alcoolice cu 11% în plus, iar pe medicamente cu 6% în plus.
Astfel, din coșul de consum, românii au dat 45,4% pe mâncare (față de 46,3% anul trecut) și 14,4% pe băuturi non-alcoolice (față de 14,9% din coș, anul trecut).
Citeşte şi: ANAF montează case de marcat electronice şi la automatele comerciale
Aceasta în contextul în care, în 2023, prețurile produselor de larg cnsum au crescut accelerat, iar anul acesta a intrat în vigoare taxa pe zahăr, ceea ce a impactat prețul unor produse cu conținut de zahăr, inclusiv răcoritoarele, conform Economica.net.
Totodată, studiu GFK indică creșteri importante, de 73% în valoare, la produsele pentru confortul casei precum aparatele de aer condiționat, de 23% la aparatele de fotografia, de 13% la echipamentele de birou sau de 19% la aparatele mici pentru casă.
Piața produselor telecom a crescut cu 7%, iar ce a de IT și stocare cu 8%.