37 de trenuri electrice, pe 13 rute din România. Comisia Europeană dă 52 de milioane de euro

Peste 52 de milioane de euro, din Fondul European de Dezvoltare Regională, vor fi alocate pentru a sprijini achiziţionarea a 37 de trenuri electrice, pentru 13 rute interregionale din România, anunţă europarlamentarul liberal Gheorghe Falcă.
Fiecare dintre noile trenuri va transporta minimum 300 de pasageri. În total, ele vor spori calitatea serviciilor feroviare, pe coridoarele care leagă Bucureștiul de orașe precum Arad, Cluj-Napoca, Constanța, Brașov, Timișoara, Iași, Galați, Craiova, Petrosani sau Suceava.
Unul dintre obiectivele proiectului este de asemenea reducerea emisiilor de transport asociate trenurilor cu motor diesel. Trenurile vor fi achiziționate în urma aprobării proiectului de către Comisia Europeană.
37 de trenuri electrice, pe 13 rute
"Dezvoltarea sistemului feroviar de transporturi este una dintre priorităţile României şi Europei.
Aşa cum am subliniat în repetate rânduri, transportul feroviar este unul dintre cei mai importanţi piloni, atunci când vorbim de conectivitate, la nivel naţional şi european.
Decizia Comisiei Europene, de a aproba proiectul României privind achiziţionarea de trenuri electrice, se înscrie în direcţia asumată de Europa, privind transportul sustenabil şi cât mai puţin poluant.
Citeşte şi: Achiziția a 20 de trenuri electrice inter-regio a fost anulată. Nu s-a înscris nimeni la licitație
În mod cert, aşa cum a transmis şi comisarul pentru Coeziune şi Reforme, Elisa Ferreira, noile trenuri vor avea un impact pozitiv asupra întregii reţele de cale ferată din România.
Investiţia în cele 37 de trenuri va duce fără doar şi poate la o îmbunătăţire a sustenabilităţii Transporturilor, contribuind astfel la tranziţia verde", a subliniat europarlamentarul Gheorghe Falcă, conform Agerpres.
"În ultimii ani a existat o susţinere constată a investiţiilor în dezvoltarea transportului feroviar, atât la nivelul ţării noastre, cât şi dacă e să ne referim la conectivitatea regiunilor europene.
Citeşte şi: România cumpără trenuri electrice care merg cu 200 km/h pentru rute unde viteza maximă e 100 km/h
Vorbim de linii de mare viteză, iar aici aş aminti lucrările de modernizare a liniei de cale ferată Frontieră - Curtici - Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan-European, pentru circulaţia trenurilor cu viteză maximă de 160 km/h, dar şi modernizarea a 55 km de linie ferată dintre Arad şi Timisoara, prin Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 - Transport sustenabil.
Toate aceste investiţii confirmă interesul pentru transportul feroviar sustenabil şi eficient în Uniunea Europeană", a mai transmis Falcă, membru în Comisia TRAN din Parlamentul European.