2018, un an-record pentru BMW Group în România. Românii preferă tracțiunea integrală și dieselul

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 31.01.2019 - 20:07
BMW X1 a devenit în premieră, în 2018, cel mai de succes SUV al mărcii în România, cu 402 de unităţi livrate.
BMW X1 a devenit în premieră, în 2018, cel mai de succes SUV al mărcii în România, cu 402 de unităţi livrate.

Cu un total de 3002 de automobile BMW şi MINI şi 367 de motociclete livrate, anul 2018 a fost cel mai bun din istoria BMW Group în România. Românii și-au manifestat din nou afinitatea pentru SUV-urile BMW, pentru modelele cu tracțiune integrală și pentru motoarele diesel premium.

SHARE

Anul 2018 a fost cel mai bun din istoria mărcii în România. Cu un total de 2780 de livrări, marca bavareză a reușit să depășească performanţa etalon din anul 2007 cu 43 de unităţi. BMW Motorrad, divizia de motociclete, a încheiat al zecelea an consecutiv de creştere de două cifre, depăşind pentru prima dată pragul de 300 de unităţi, cu un total de 367 motociclete noi pe piaţa din România. Iar MINI, dacă excludem flota de 135 de unităţi livrată către un singur client în 2017, a tras obloanele peste anul 2018 pe un uşor trend crescător, cu 222 modele noi vândute.

Am avut un an foarte bun. Suntem în mijlocul celei mai mari ofensive de modele din istoria BMW Group, sunt încântat că am putut obține cea mai bună performanță din istoria mărcii în România și avem cele mai bune premise de creștere în continuare. Nimic n-ar fi fost posibil fără o rețea puternică de parteneri dedicaţi și o echipă foarte bună (…) Ştim că avem în continuare în faţă un drum lung atât în ceea ce priveşte performanţa de vânzări, cât şi calitatea serviciilor. Avem, însă, o bază excelentă – un portofoliu de produse fără precedent şi evoluţia pozitivă a ultimilor ani. Foarte important, succesul nostru înseamnă că avem resursele necesare pentru investiții ulterioare. Și nu sunt doar vorbe, promisiuni. Nu vrem doar volume mai mari, ci și o calitate mai bună a serviciilor. Investim constant pentru clienţii noştri, iar în curând vom lansa o serie de noi servicii de vânzare și post-vânzare cu focus pe satisfacția clienților”, a declarat, pentru Newsweek România, Wolfgang Schulz, director general BMW Group România.

Românii preferă SUV-urile premium

România are una din cele mai mari ponderi de modele BMW X din totalul de vânzări, cu o cotă de 57,6% din totalul modelelor bavareze comercializate. Iar având în vedere lansarea noului X5 spre finalul anului trecut și diversificarea familiei BMW X, prin lansarea BMW X2 în a doua jumătate a lui 2018 şi a lui BMW X7 în 2019, este de aşteptat ca acest trend să se menţină. Până la jumătatea lunii ianuarie 2019, în circa două luni de la lansare, de exemplu, 69 de români și-ai primit noul X5 și alte peste 200 de comenzi așteaptă să fie onorate.

În contextul schimbării de generație a SUV-ului BMW X5, BMW X1 a devenit în premieră, în 2018, cel mai de succes SUV al mărcii în România, cu 402 de unităţi livrate. A fost urmat îndeaproape de BMW X5 şi BMW X3, cu 383, respectiv 372 de livrări.

Integrală, multe opțiuni și tehnologii avansate

Modelele cu tracţiune integrală continuă să fie foarte apreciate de publicul din România, 81% din automobilele BMW noi vândute în România anul trecut fiind echipate cu un sistem xDrive și doar 16% cu un sistem de tracţiune spate. 3% din clienți au optat pentru un BMW cu tracţiune faţă.

În ceea ce privește dotările opționale și tehnologiile avansate alese de români, Wolfgang Schulz a explicat pentru Newsweek România că ”indiferent de modelul ales, clienții selectează mai multe opționale. În ultimii ani, de exemplu, după lansarea actualei generații BMW Seria 7, am observat o creștere a interesului pentru tehnologiile avansate. Două din trei BMW-uri Seria 5 și fiecare BMW Seria 7 sunt dotate, de pildă, cu sistemul de control prin gesturi a sistemului multimedia. Altă opțională extrem de cerută este Head-Up Display-ul și transmisa automata”.

Diesel-ul este încă la putere

75,9% din automobilele BMW livrate în 2018 au fost echipate cu motoare diesel, 17,1% au fost cu  propulsoare pe benzină, 5,3%, automobile electrice şi 1,7%, modele plug-in hybrid. ”Cota de piață a modelelor noastre diesel a scăzut ușor, cu circa 12%, în contextul creșterii interesului pentru modelele electrificate. Motorul diesel este o alegere corectă pe piața din România, dacă luăm în calcul cererea ridicată de mașini mari și, de asemenea, cât de curate și de puternice sunt motoarele diesel BMW. Pornim, însă, de pe o poziție excelentă în viitor, ca lideri pe piața mașinilor electrice”, a precizat, pentru Newsweek România, Wolfgang Schulz.

BMW i, gama de modele bavareze electrificate, s-a poziționat pe un puternic trend ascendant de la lansarea în România. În contextul unei pieţe tot mai disputate, BMW i3 a rămas cel mai de succes automobil electric din România în 2018, cu un total de 148 de exemplare livrate (inclusiv 3 modele cu sistem range extender), în creştere cu 31% faţă de anul precedent (2017: 113 unităţi).

Gama de modele plug-in hybrid a cunoscut, însă, o uşoară scădere, în contextul în care o serie de modele nu au mai fost disponibile pentru vânzare în 2018, ca urmare a schimbului de generaţii (BMW X5, Seria 3 şi Seria 7). În total, 44 modele BMW i Performance (în scădere cu 10%, 2017: 49) au ajuns la clienţi. Cel mai de succes model electrificat BMW în 2018 a fost BMW Seria 2, cu 18 unităţi, urmat de BMW Seria 5, cu 13 automobile, şi de X5, cu 7 livrări.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te