VIDEO 1.678.000.000 de lei costă tronsonul pe care e primul tunel de autostradă veritabil. Porr a depășit două treimi din forajul celor două fire de tunel aferen secțiunii 4 a Autostrăzii Sibiu - Pitești, a anunțat sâmbătă Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Transporturi.
Constructorul austriac a săpat 1.770 de metri, din cei 2.700 de metri ai primului tunel veritabil de autostradă din România.
VIDEO 1.678.000.000 de lei costă tronsonul pe care e primul tunel de autostradă veritabil
„Mă aflu pe șantierul Secţiunii 4: Tigveni - Curtea de Argeş a Autostrăzii Suibiu - Piteşti A1, unde construim primul tunel rutier la nivel de autostradă de pe acest drum de mare viteză pe sub Dealul Momaia din județul Argeș, pentru a verifica progresul lucrărilor”, a transmis secretarul de stat.
Citeşte şi: Autostrada care leagă 2 regiuni istorice ale României, în linie dreaptă. Are un viaduct de 700 metri
Potrivit lui, la acest moment, Porr a depășit două treimi din forajul celor două fire de tunel aferent acestei secțiunii, fiind forați:
– 940 metri în Tunelul Daniela (sensul de mers Sibiu – Pitești);
– 830 metri în Tunelul Alina (sensul de mers Pitești – Sibiu);
Totodată, antreprenorul a început lucrările de realizare a radierului aferent Tunelului Alina, fiind deja executați aproximativ 550 de metri, conform Economica.net.
Citeşte şi: VIDEO Autostrada care costă 35.000.000 €/km. Face legătura între Sibiu și Pitești
„Săptămâna aceasta, procentul lucrărilor pe total șantier a depășit 50%, ceea ce mă bucură, având în vedere faptul că termenul de finalizare a lucrărilor este 2027”, a mai spus Scrioșteanu.
La începutul lunii septembrie, primul tunel veritabil de autostradă din România era forat în proporție de peste 60%.