Dublă surpriză a Romanian Creative Week, pentru comunitatea artistică

DE Alexandru Pop | Actualizat: 29.04.2024 - 12:45
Dublă surpriză a Romanian Creative Week, pentru comunitatea artistică
Dublă surpriză a Romanian Creative Week, pentru comunitatea artistică
Dublă surpriză a Romanian Creative Week, pentru comunitatea artistică
Dublă surpriză a Romanian Creative Week, pentru comunitatea artistică

Dublă surpriză a Romanian Creative Week, pentru comunitatea artistică. Magazin offline și platformă online, pentru vânzarea lucrărilor artiștilor invitați sau a celor curatoriați de organizatorii celui mai mare eveniment al industriilor creative.

SHARE

Dublă surpriză a Romanian Creative Week, pentru comunitatea artistică. Magazin offline și platformă online, pentru vânzarea lucrărilor artiștilor invitați sau a celor curatoriați de organizatorii celui mai mare eveniment al industriilor creative din UE.

Romanian Creative Week (RCW), cel mai important eveniment dedicat industriilor creative din UE, și partenerii săi au pregătit, odată cu cea de-a patra ediție, două surprize speciale pentru comunitatea artistică din Iași, și nu numai.

Dublă surpriză a Romanian Creative Week, pentru comunitatea artistică

Chiar în prima zi a RCW, eveniment care se va desfășura în capitala Moldovei, în perioada 15-26 mai 2024, va fi inaugurat magazinul offline dedicat promovării și vânzării lucrărilor artiștilor plastici locali.

Cea de-a doua surpriză este lansarea, în aceste zile, a unui shop online, prin intermediul căruia lucrările acestora sunt deja oferite publicului larg.

După mai bine de un deceniu în care artiștii ieșeni nu au mai avut la dispoziție un magazin în care să își expună și vinde lucrările, Romanian Creative Week a finanțat anul acesta, cu 20.000 de euro, call-ul de proiecte intitulat „Today, Tomorrw, Tonitza”, pentru renovarea singurului magazin al Uniunii Artiștilor Plastici din România, filiala Iași.

Competiția a fost câștigată de Atelier Austér, coordonat de arhitectul Mihai Birtu, care a amenajat acest spațiu multifuncțional situat pe Bd. Lăpușneanu din oraș, ce urmează a găzdui atât magazinul, cât și evenimente marcante din domeniul artistic.

Până la inaugurarea magazinului offline, iubitorii de artă pot deja achiziționa o parte dintre lucrările artiștilor susținuți de RCW, prin intermediul shop-ului online, lansat în aceste zile.

Magazinul virtual, primul pas spre ceea ce urmează a fi o adevărată galerie virtuală, vine, astfel, în întâmpinarea pasionaților de artă care vor să investească în tablouri, sculpturi, desene semnate de unii dintre cei mai bine cotați artiști români ai momentului.

Toate obiectele sunt însoțite de certificate de autenticitate.

„Prin magazinul virtual facem pasul înainte firesc în cadrul RCW, anume nu doar de a expune și a promova lucrărilor artiștilor consacrați, dar și de a-i susține pe artiștii talentați aflați la început de drum și de a le pune la dispoziție o platformă organizată prin care lucrările lor să fie vândute.

În comparație cu alte orașe ale țării, Iașul, din păcate, nu a avut până acum o astfel de platformă care să închidă, practic, cercul a ceea ce înseamnă actul artistic.

Suntem foarte bucuroși că, în acest an, le putem oferi artiștilor ieșeni, și nu doar lor, acest sprijin binemeritat, atât prin lansarea magazinului online, cât și prin renovarea și redeschiderea celui offline”, a declarat Irina Schrotter, președintele Federației Patronatelor Industriilor Creative, organizatorul RCW.

Magazinul virtual este structurat pe mai multe secțiuni. Una dintre ele este dedicată artiștilor invitați, o alta găzduiește lucrările celor incluși în evenimentele RCW și curatorilor care fac o selecție a acestora.

Valentina Druțu este unul dintre artiștii reprezentativi în domeniile pictură și design de interior, lucrările sale regăsindu-se în colecții muzeale și private din țară și din străinătate (SUA, Marea Britanie, Grecia, Germania, Franța etc.).

Mai multe dintre creațiile sale, realizate în 2023 și 2024, pot fi deja cumpărate și din magazinul virtual al RCW. Aceasta vorbește despre dificultățile cu care se confruntă artiștii, tocmai din cauza lipsei unei culturi a impresariatului în domeniu, la noi în țară.

„Artistul creează lucrările, dar, de cele mai multe ori, nu are și abilități de vânzător. Majoritatea artiștilor rămân în atelierele lor, unde investesc timp, bani și energie în munca lor. Mai au posibilitatea să expună, tot pe banii lor, în diverse galerii, dar acest lucru nu-i ajută neapărat să-și vândă creațiile.

Asta poate duce, în final, la un blocaj al actului artistic, deoarece nu poți doar investi, fără să valorifici ceea ce ai muncit”, arată artista din Iași. Valentina Druțu mai vorbește despre faptul că în România începe să se contureze, timid, o piață de artă, tinerii, care au un anumit statut, fiind cei care investesc tot mai mult în artă:

„O parte din creații pot fi integrate în amenajările de interior și observ, în ultimul timp, o preocupare a arhitecților și a designerilor pentru acest lucru. Mai există și varianta expunerii lucrărilor în hoteluri, cafenele, restaurante.

Sau mai avem la dispoziție casele de licitație din București sau din alte orașe ale țării, în Iași nefiind așa ceva. Însă toate astea nu sunt suficiente și nu sunt nici accesibile multor artiști”, mai arată Valentina Druțu.

Felix Aftene, cu o activitate bogată în domeniul picturii, sculpturii, picturii murale și new media, a avut peste 40 de expoziții personale în spații muzeale sau galerii de artă internaționale. În 2016, i s-a acordat Premiul Național pentru Pictură al UAP din România și a primit alte peste 40 de premii și distincții pentru activitatea artistică pe plan național și mondial. Lucrările sale, intitulate „Mustața lui Dali”, pot fi achiziționate din magazinul online al RCW.

Mai multe creații semnate de Dragoș Pătrașcu, Emanuel Chiriac, Florin Magda, Gabriel Caloian, Leontin Păun, Vladlen Babcinețchi, Cristian Diaconescu, Daniela Grapă, George Sorin Purcaru, Gheorghe Lungu și Marinela Ciobanu pot fi admirate și cumpărate de pe noua platformă virtuală pusă la dispoziția artiștilor plastici de către Romanian Creative Week.

Magazinul virtual dispune și de o secțiune intitulată RCW Home, de unde pot fi achiziționate diverse obiecte pentru locuințe, precum și de o alta de unde fanii evenimentului își pot cumpăra suveniruri.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te