Uzina de anvelope Victoria Florești oprește producția pentru prima dată în istoria sa de 80 de ani

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 23.03.2020 - 19:46

Prima fabrică de anvelope din România și din sud-est-ul Europei, Victoria Florești, își oprește activitatea pentru prima dată în istoria sa de 80 de ani din cauza pandemiei cu noul coronavirus. Și în cel de-al doilea Război Mondial producția de anvelope a continuat.

SHARE

În această perioadă complicată, contextul este unul dificil pentru uzina Victoria. Anticipăm o scădere importantă a comenzilor, ceea ce impune ajustarea producției în consecință.

Uzina Victoria își va opri activitatea progresiv. În perioada 24-29 martie, majoritatea sectoarelor vor fi oprite, cu excepția anumitor activități critice sau cu foc continuu, care vor avea un program specific.

Urmăm toate protocoalele interne pentru a asigura închiderea progresivă și pentru a ne proteja angajații. În funcție de evoluția situației, se poate prelungi perioada de închidere”, a anunțat Michelin România.

Deocamdată, Michelin nu a anunțat nimic pentru celelalte două fabrici ale sale din România, Silvania Zalău și Zalău Cord, dar, probabil, și acestea vor fi în curând oprite temporat din cauza Covid-19. 

Construită prin decret regal începând din 1936, prima fabrică de anvelope din România și din sud-est-ul Europei a fost inaugurată în 1939, la Florești, și producea cauciucuri Goodrich, cu miros american.

În timpul celui de-al doilea Război Mondial, în pofida ocupației germane și a atacurilor aviației americane din cadrul operațiunii ”Tidal Wave”, uzina a continut să producă și, chiar, și-a extins gama de sortimente produse – cauciucuri Express HD, Express Balon, Antiderapant flanc alb, Antiderapant și Tractor. Cauciucul natural a fost parțial înlocuit cu cel sintetic german, denumit ”BUNA/S”. Ca idee, pe rând, armatele germană, română și, apoi, cea rusă au utilizat anvelope 6.25 -16 cu triplă protecție produse la Florești.

Anul trecut, uzina a aniversat 80 de ani sub umbrela Michelin și produce anvelope Kleber și BFGoodrich pentru jante de până la 20 inch (90% din producție merge la export), precum și membrane pentru anvelope care sunt exportate către fabrici din Europa, Japonia, Thailanda, China și Statele Unite.

La Michelin Victoria Florești se lucrează semi-manual, nu există aproape niciun robot. Peste 60 de utilaje sunt operate manual, în schimburi, de 300 de angajați, iar fiecare post de lucru are o capacitate de 600 de carcase pe zi.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te