marți 21 octombrie
EUR 5.0832 USD 4.3742
Abonează-te
Newsweek România

Un taximetrist a parcurs 700.000 km cu o mașină electrică Tesla Model S. Cu cât s-a degradat bateria

Data publicării: 31.10.2024 • 14:19 Data actualizării: 31.10.2024 • 15:46
Un taximetrist a parcurs 700.000 km cu o mașină electrică Tesla Model S. Cu cât s-a degradat bateria - Foto: captură video
Un taximetrist a parcurs 700.000 km cu o mașină electrică Tesla Model S. Cu cât s-a degradat bateria - Foto: captură video
Un taximetrist a parcurs 700.000 km cu o mașină electrică Tesla Model S. Cu cât s-a degradat bateria - Foto: captură video
Un taximetrist a parcurs 700.000 km cu o mașină electrică Tesla Model S. Cu cât s-a degradat bateria - Foto: captură video

Un taximetrist a parcurs 700.000 km cu o mașină electrică Tesla Model S în opt ani. Iar specialiștii de la Auto Trader au verificat bateria de înaltă tensiune pentru a vedea cât s-a degradat aceasta și ce autonomie mai oferă față de una nouă. Rezultatul a fost surprinzător.

Într-o lume în care fiabilitatea bateriilor vehiculelor electrice este adesea criticată, povestea unei Tesla Model S utilizată ca taxi în Marea Britanie ar putea schimba preconcepțiile.

Citește și: Noile taxe UE scumpesc mașinile făcute în China. Dacia Spring – 20.398 €, Tesla Model 3 – 43.109 €

Un taximetrist a parcurs 700.000 km cu o mașină electrică Tesla Model S. Cu cât s-a degradat bateria

După opt ani și aproximativ 700.000 de kilometri parcurși, specialiștii de la Auto Trader au măsurat bateria taxiului Tesla Model S cu aplicația specială Tessie și au constatat că aceasta avea încă 76,9% din capacitatea sa inițială, oferind o autonomie de până la 347 de kilometri, față de 465 km când mașina electrică era nouă, relatează autoplus.fr.

Adică, bateria s-a degradat doar cu 23,1% după aproximativ 700.000 de kilometri.

Citește și: Efectul electrificării: Volkswagen închide uzina istorică de la Bruxelles. Făcea Beetle în anii 1950

„Secretul” șoferului de taxi Tesla pentru limitarea degradării bateriei

Șoferul de taxi a explicat faptul că de multe ori a evitat stațiile de încărcare rapidă, deoarece se știe că, deși sunt convenabile, acestea pun presiune pe bateriile mașinilor electrice din cauza ciclurilor rapide de încărcare.

El a spus că, evident, dacă plecați în călătorii mai lungi cu mașina electrică, stațiile rapide sunt recomandate, dar pentru călătoriile de zi cu zi este bine să optați pentru o încărcare mai lentă, pentru a evita deteriorarea prematură a bateriei mașinii.

Rămâne de văzut dacă această Tesla S este o excepție sau o licărire de speranță pentru o nouă eră a vehiculelor electrice.

Tehnologiile evoluează, materialele se îmbunătățesc, iar producătorii învață din experiența reală.

Mai multe articole din secțiunea Auto

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România

Newsweek România Ultima oră

Newsweek România
Ultima oră