UE, dată în judecată pentru taxarea mașinilor electrice din China de producătorii chinezi și BMW

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 26.01.2025 - 09:43
UE, dată în judecată pentru taxarea mașinilor electrice din China de producătorii chinezi și BMW - Foto: Profimedia Images - Imagine cu rol ilustrativ
UE, dată în judecată pentru taxarea mașinilor electrice din China de producătorii chinezi și BMW - Foto: Profimedia Images - Imagine cu rol ilustrativ

UE a fost dată în judecată pentru taxarea suplimentară a mașinilor electrice din China de producătorii auto chinezi și BMW. Contestațiile au fost depuse la Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE).

SHARE

Producătorii chinezi de autovehicule electrice BYD, Geely şi SAIC, precum şi compania germană BMW, au depus plângeri împotriva tarifelor de import impuse de Uniunea Europeană, potrivit documentelor publicate pe site-ul Curţii de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE), citate de Reuters, informează News.ro.

Citește și: Trump a „dinamitat” trecerea la mașini electrice în SUA. Musk îl susține și câștigă pe toate liniile

UE, dată în judecată pentru taxarea mașinilor electrice din China de producătorii chinezi și BMW

Acţiunile legale au fost înregistrate marţi, 21 ianuarie 2025, cu o zi înainte de termenul-limită pentru depunerea contestaţiilor.

Uniunea Europeană a introdus aceste tarife la sfârşitul lunii octombrie, în urma unei investigaţii anti-subvenţii. Tarifele suplimentare sunt de 17,0% pentru BYD, 18,8% pentru Geely şi 35,3% pentru SAIC, acestea fiind aplicate peste taxa standard de import pentru autoturisme, de 10%.

Citește și: CRIZĂ Europa refuză mașinile electrice. 54.000 de angajați concediați, inclusiv în România

Procedurile la Tribunalul General, instanţa inferioară a CJUE, durează, în medie, 18 luni şi pot fi atacate cu apel.

Camera de Comerţ pentru Import şi Export de Maşini şi Produse Electronice din China (CCCME), care reprezintă producătorii chinezi de vehicule electrice, a depus, de asemenea, o plângere miercuri.

CCCME a subliniat că va continua să reprezinte industria vehiculelor electrice din China prin acţiuni judiciare şi să apere drepturile legitime ale companiilor chineze.

Comisia Europeană a confirmat că are cunoştinţă de aceste cazuri şi are la dispoziţie două luni şi 10 zile pentru a pregăti apărarea.

Citește și: Cum favorizează noul plafon de emisii de CO2 din UE pentru mașini constructorii din China și Tesla

De asemenea, contactele tehnice cu autorităţile chineze continuă, iar negocierile pentru un posibil compromis, care includ angajamente de preţ minim, sunt în desfăşurare din septembrie.

Plângerile ar putea aborda modul de evaluare a subvenţiilor, stabilirea daunelor aduse industriei UE şi decizia Comisiei de a iniţia investigaţia fără o plângere formală din partea industriei europene.

SAIC contestă tariful mult mai ridicat aplicat, motivat de faptul că nu a cooperat în investigaţie.

Totodată, producătorii chinezi au criticat excluderea Tesla din eşantionul oficial folosit pentru calcularea tarifelor.

Tesla, cel mai mare exportator de vehicule electrice din China în UE, a primit un tarif suplimentar de doar 7,8%. Dacă ar fi fost inclusă în eşantion, companiile care au cooperat ar fi beneficiat de tarife mai mici decât cele actuale, de 20,7%.

Negocierile dintre Beijing şi Bruxelles continuă, iar rezultatul acestora ar putea influenţa viitorul relaţiilor comerciale dintre China şi Uniunea Europeană.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te