TomTom Traffic Index: Pandemia a schimbat lumea. Bucureștiul, pe locul 2 în UE și pe 9 în Europa

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 18.01.2021 - 15:51
Foto: promotor.ro

Pandemia a schimbat lumea și, evident, și traficul auto. Din cauza COVID, indicele de congestie al traficului din București s-a îmbunătățit peste noapte, conform raportului TomTom Traffic Index 2020.

SHARE

Dacă în 2019 capitala României se afla pe locul 1 în UE, pe locul 4 în Europa și pe locul 14 în lume în ceea ce privește indexul de congestie al traficului auto, în 2020, din cauza restricțiilor COVID, situația s-a mai îmbunătățit. Dar nu spectaculos, având în vedere că Bucureștiul este în continuare singura capitală europeană fără o centură funcțională la nivel de autostradă, iar investițiile în infrastructura rutieră ale Primăriei Capitalei conduse de Gabriela Firea au fost aproape nule.

Astfel, în TomTom Traffic Index, Bucureștiul nu mai este cel mai congestionat oraș din Uniunea Europeană, ci Lodz, din Polonia, dar rămâne cea mai aglomerată capitală UE. A doua cea mai aglomerată capitală din UE a fost Dublin (Irlanda). 

În ceea ce privește clasamentul la nivelul „bătrânului continent”, capitala României a urcat de pe locul 4 în 2019, pe locul 9 în 2020, cu un indice de congestie de 42% (o îmbunătățire cu 19% față de situația din 2019).

În continuare, Moscova a avut cel mai aglomerat trafic din Europa în 2020, cu un indice de congestie de 54%. Pe locul 2 se află Instanbulul, cu 51%, iar pe 3, Kievul, tot cu 51%.

În ceea ce privește clasamentul la nivel global, Bucureștiul a urcat de pe locul 14 în 2019, pe locul 18 în 2020.

Cea mai aglomerată zi din traficul bucureștean a fost joi, 5 martie 2020, potrivit TomTom, cu un indice de congestie de 73%, iar cea mai aglomerată lună de anul trecut a fost februarie, cu un indice mediu de 54%. La polul opus, în aprilie 2020, pe fondul lockdown-ului COVID, s-a înregistrat cel mai liber trafic, cu un indice mediu de 10%.

Referitor la timpul total pierdut de șoferi în traficul din București acesta a fost anul trecut de 165 de ore, adică 6 zile și 21 de ore, în scădere cu 2 zile și 14 ore față de cifrele din 2019.

Indicele de congestie calculat de TomTom se referă la timpul suplimentar pierdut de șoferi în trafic, față de situația ideală.

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2021 NEWS INTERNATIONAL S.A.