Ți s-a blocat cheia în contact? Nu intra în panică. Ce spun specialiștii că pot face șoferii

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 04.01.2025 - 16:33
Ți s-a blocat cheia în contact? Nu intra în panică. Ce spun specialiștii că pot face șoferii - Foto: Freepik.com (rol ilustrativ)
Ți s-a blocat cheia în contact? Nu intra în panică. Ce spun specialiștii că pot face șoferii - Foto: Freepik.com (rol ilustrativ)
Ți s-a blocat cheia în contact? Nu intra în panică. Ce spun specialiștii că pot face șoferii - Foto: dixielock.com - Imagine cu rol ilustrativ
Ți s-a blocat cheia în contact? Nu intra în panică. Ce spun specialiștii că pot face șoferii - Foto: dixielock.com - Imagine cu rol ilustrativ
Ți s-a blocat cheia în contact? Nu intra în panică. Ce spun specialiștii că pot face șoferii - Foto: pexels.com/Karolina Grabowska - Imagine cu rol ilustrativ
Ți s-a blocat cheia în contact? Nu intra în panică. Ce spun specialiștii că pot face șoferii - Foto: pexels.com/Karolina Grabowska - Imagine cu rol ilustrativ

Ți s-a blocat cheia în contact? Nu intra în panică. Specialiștii au câteva sfaturi utile pentru șoferii ajunși în această situație nedorită, dar, totuși, destul de des întâlnită.

SHARE

Deblocarea cheii blocate în contact poate dura între câteva secunde și câteva ore petrecute în service, în funcție de motivul pentru care a rămas înțepenită.

Citește și: Ți s-a blocat frâna de mână? Pot fi două cauze. Ce le recomandă specialiștii șoferilor

Ți s-a blocat cheia în contact? Nu intra în panică. Ce spun specialiștii că pot face șoferii

Cea mai des întâlnită cauză a blocării cheii în contact este netenția șoferilor de mașini cu cutie de viteze automată. Majoritatea au un sistem care blochează scoaterea cheii din contact dacă selectorul de viteze nu este în poziția „P”, adică parcare. Prin urmare, înainte de a intra în panică, dacă aveți mașină automată, verificați dacă cutia este în „P”, nu în „D” (Drive), „R” (Reverse) sau „N” (Neutral).

Altfel, cheia poate rămâne blocată în contact dacă mașina e veche, cu mulți kilometri și, evident, multe proniri opriri, și atât butucul cât și cheia sunt uzate.

Nu forțați cheia, atenționează specialiștii! Asigurați-vă bine că este în poziția oprit și încercați să-i faceți ușor joc. Dacă tot refuză să iasă, pulverizați cu atenție puțin spray lubrifiant, gen WD40, în gaura butucului, pe lângă cheie. Încercați, apoi, iar să „jucați” cheia. S-ar putea ca unul dintre verturile butucului să fi rămas blocat și să „agațe” cheia. 

De asemenea, „jucați” cheia ușor în contact și rotind-o ușor, până în poziția de pornire și înapoi. 

Citește și: Pete de rugină pe mașină? Șoferii pot scăpa de ele cu un truc ieftin. Soluția o găsiți în bucătărie

Dacă continuă să refuze să iasă, mișcați ușor stânga - dreapta și de volan. Toate mașinile au sistem de blocare a volanului în parcare și, de multe ori, acest lucru poate duce la „agățarea” cheii. 

Și, dacă nici după toate „trucurile”, cheia nu vrea să iasă din contact, apelați la un mecanic. S-ar putea să trebuiască să înlocuiți contactul mașinii. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te