Testele TÜV confirmă eficiența sistemului de frânare Continental MK C1 dezvoltat inclusiv în România

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 01.05.2019 - 14:28

Sistemul de frânare Continental MK C1, dezvoltat inclusiv cu ajutorul unei echipe de specialiști a centrului Continental de la Iași, reduce, în medie, emisiile de CO2 ale mașinilor hibride cu aproximativ 5 g / km, comparativ cu un sistem de frânare hibrid hidraulic convențional.

SHARE

Presiunea e tot mai mare în ceea ce privește emisiile de CO2 ale autoturismelor. În UE, din 2021, vehiculele noi înmatriculate vor putea să emită, în medie, doar 95 g CO2/km. Fiecare gram de CO2 peste limită va costa producătorii 95 de euro, valoare ce va fi înmulțită cu numărul de mașini vândute. În SUA, până în 2020, a fost stabilit un maxim de numai 121 g CO2/km. Iar acest maxim este de 117 g CO2/km în China și de 105 g CO2/km, în Japonia. Prin urmare, actorii din industria auto se află într-o cursă contra-cronometru pentru reducerea emisiilor.

La Salonul Auto de la Shanghai, China (16-25 aprilie 2019), Continental, una dintre cele mai importante companii tehnologice din lume și cea mai mare din România, cu circa 20.000 de angajați, a prezentat rezultatele testului TÜV la care a fost supus recent sistemul de frânare Continental MK C1, dezvoltat pentru mașinile hibride inclusiv de o echipă de specialiști de la Iași.

”Sistemul de frânare electrohidraulică MK C1, instalat într-un vehicul hibrid tip plug-in din clasa D, a redus emisiile de CO2, în medie, cu 5 g CO2/km, comparativ cu un sistem de frânare hibrid convențional, fără frânare prin sârmă", a declarat Matthias Matic, șeful departamentului Vehicle Dynamics în cadrul diviziei Chassis & Safety de la Continental.

Măsurătorile TÜV au fost efectuate pe un test dinamometric în conformitate cu procedura de testare WLTP (Worldwide harmonized Light vehicle Test Procedure), procedura de măsurare valabilă la nivel global pentru determinarea emisiilor de gaze de eșapament și a consumului de combustibil / electricitate al autovehiculelor. În timpul fiecăreia dintre cele trei runde de testare, mașina echipată cu sistemul cu MK C1 a recuperat, în medie, 160 Wh de energie electrică suplimentară în fazele de decelerare ale ciclului individual - cu aproximativ 32% mai mult decât sistemul cu care s-a făcut comparația. MK C1 face acest lucru posibil prin utilizarea consistentă a motorului electric ca generator în timpul frânării. Vehiculul hibrid poate apoi să utilizeze energia electrică suplimentară generată în acest mod pentru o conducere eficientă din punct de vedere al consumului de combustibil, reducând astfel și emisiile de CO2.

"Pentru eficiența unei mașini hibride, este important să folosiți cât mai puțin din energia cinetică a vehiculului pe frânare, deoarece această energie este pierdută. Sistemul nostru de frânare MK C1 permite utilizarea integrală a potențialului recuperat. Acest lucru permite vehiculului să recâștige mai multă energie electrică și să obțină economii măsurabile de dioxid de carbon", a explicat Matic.

Calculată pentru un vehicul electric cu un consum de energie de 18 kWh / 100 km, creșterea eficienței MK C1 documentată în cadrul testului ar echivala cu o sporire cu 4% a intervalului de parcurgere a unui traseu de 500 de kilometri. Cu alte cuvinte, cu aproape 20 de kilometri. În același timp, MK C1 are avantaje de siguranță: presiunea de frânare generată electromecanic ajunge la 150 milisecunde, permițând sistemelor avansate de asistență a șoferului sau vehiculelor automate să se oprească mai repede de la o viteză mai mare fără intervenția șoferului comparativ cu sistemele de frânare convenționale.

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2019 NEWS INTERNATIONAL S.A.