Taxe cu 45% mai mari pentru o categorie de masini foarte accesibile romanilor. Care e motivul? Comisia Europeană a votat vineri pentru impunerea de taxe vamale de până la 45% pentru mașinile electrice produse în China, conform Reuters.
Acesta reprezintă un alt pas în vederea finalizării investigaţiei anti-subvenţii a Comisiei Europene, se arată într-un comunicat al Executivului comunitar.
Taxe cu 45% mai mari pentru o categorie de masini foarte accesibile romanilor. Care e motivul?
Într-un vot de vineri, 10 membri UE au susținut tarifele și cinci au votat împotrivă, cu 12 abțineri, au declarat surse UE. Ar fi fost nevoie de opoziția unei majorități calificate de 15 membri ai UE, reprezentând 65% din populația UE, pentru a bloca propunerea.
Reuters a publicat miercuri că măsura ar putea fi adoptată, Franța, Italia și Polonia plănuind să voteze pentru.
Marii producători spun „NU”
Cea mai mare economie din regiune și mare producător de automobile, Germania, a votat împotriva propunerii, au declarat vineri unele surse.
Directorul executiv al BMW, Oliver Zipse, a descris votul drept „un semnal fatal pentru industria auto europeană”. El a spus că este nevoie de o înțelegere rapidă între Bruxelles și Beijing pentru a preveni un conflict comercial.
Citește și: Unde faci plinul cel mai ieftin la mașina electrică în Europa? În România, e de 3 ori mai scump
Volkswagen a spus că tarifele planificate sunt „o abordare greșită”.
Stellantis a spus că sprijină concurența liberă și loială și că sectorul este sub presiunea planurilor ambițioase de reducere a carbonului și a „ofensivei comerciale globale chineze”.
Citește și: Piața de mașini electrice merge prost în UE. Fabricanții, în panică. Riscă amenzi de 13.000.000.000€
Premierul ungar Viktor Orban a declarat vineri că UE se îndreaptă către un „război rece economic” cu China.
Ministerul de Externe al Chinei nu a răspuns imediat la o solicitare de comentarii a Reuters.
Executivul UE a declarat că a obținut „sprijinul necesar” pentru adoptarea tarifelor, deși va continua discuțiile cu Beijingul pentru a găsi o soluție alternativă.