Șef Toyota: Mașinile electrice nu pot fi singurul răspuns la schimbările climei. Sunt prea scumpe

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 21.05.2023 - 11:00
Lipsa resurselor înseamnă că vehiculele electrice cu baterie nu pot fi singurul răspuns al sectorului auto la schimbările climatice - Foto: pexels.com/Rathaphon Nanthapreecha

Gill Pratt, directorul general al Institutului de Cercetare Toyota, afirmă că lipsa resurselor face ca vehiculele să nu poată fi singurul răspuns al industriei auto la schimbările climatice. Riscul este ca unii șoferi să rămână la mașinile poluante, din lipsa banilor.

SHARE

Lipsa resurselor înseamnă că vehiculele electrice cu baterie nu pot fi singurul răspuns al sectorului auto la schimbările climatice, consideră principalul om de ştiinţă al Toyota Motor, avertizând că concentrarea asupra vehiculelor electrice cu baterie i-ar putea determina pe unii şoferi să rămână la vehiculele poluante, transmite News.ro, citând Reuters.

Unii investitori şi grupuri ecologiste au criticat de mult timp Toyota pentru că a întârziat să adopte vehiculele electrice, spunând că a fost în decalaj faţă de Tesla şi alţi producători auto, pe fondul cererii globale în creştere.

Citește și: 7 mașini electrice, la ora adevărului. Cât merg cu un „plin” de curent în trafic real, în România

Mașinile electrice sunt doar o opţiune

Cel mai mare producător de automobile din lume după vânzări a reacţionat spunând că vehiculele electrice sunt doar o opţiune şi că hibrizii pe benzină-electric, cum ar fi pionieratul său Prius, sunt o alegere mai realistă pentru anumite pieţe şi şoferi.

Gill Pratt, directorul general al Institutului de Cercetare Toyota, a declarat joi reporterilor că vehiculele electrice ar putea face o diferenţă pozitivă în reducerea schimbărilor climatice în ţări precum Norvegia, care are multă infrastructură regenerabilă.

Dar în alte părţi ale lumii, unde cărbunele este încă folosit pentru a produce energie, hibrizii sunt mai buni pentru emisiile de CO2, a adăugat el.

Citește și: Cauți o mașină electrică cu autonomie, oficială, de 300 km? Costă minimum 35.000 €. Iată și ofertele

”Materialele bateriilor şi infrastructura de încărcare din surse regenerabile vor fi în cele din urmă din belşug”, a spus Pratt la Hiroshima, cu o zi înainte de începerea unui summit al liderilor Grupului celor şapte din oraşul japonez.

Dar va dura zeci de ani pentru ca minele de materiale pentru baterii, generarea de energie regenerabilă, liniile de transport şi instalaţiile sezoniere de stocare a energiei să se extindă”.

Toyota, care încearcă să vândă 1,5 milioane de maşini alimentate cu baterii până în 2026 şi să introducă 10 noi modele complet electrice, a susţinut în mod frecvent că atingerea neutralităţii carbonului va însemna utilizarea vehiculelor hibride şi cu celule de combustibil.

Reuters a scris anul trecut cum fostul director general al Toyota, Akio Toyoda, a făcut lobby pe lângă guvernul japonez pentru a clarifica că sprijină vehiculele hibride la fel de mult ca şi vehiculele electrice, sau riscă să piardă sprijinul industriei auto.

Vehiculele electrice sunt ”o opţiune foarte importantă” pentru obţinerea neutralităţii carbonului, iar hidrogenul este la fel, a declarat Toyoda, care este în prezent preşedintele Toyota.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te