Producătorul auto chinez BYD a vândut, pentru prima dată, mai multe vehicule electrice în Europa decât Tesla, conform unui raport publicat de firma de cercetare de piaţă JATO Dynamics, informează News.ro, citând Reuters.
Citește și: Interzis, iubitorilor de mașini electrice! Supercar cu motor V12 pe benzină de 2.128 de cai, manuală
S-a terminat supremația mașinilor electrice Tesla în Europa! Chinezii de la BYD, pe prima poziție
În aprilie 2025, BYD a înmatriculat în Europa 7.231 de mașini electrice, depăşind Tesla, care a înregistrat 7.165 de unităţi, potrivit datelor JATO.
„Este un moment de cotitură pentru piaţa auto europeană, mai ales având în vedere că Tesla a dominat vânzările de vehicule electrice aici ani la rând, iar BYD şi-a început oficial operaţiunile în afara Norvegiei şi Olandei abia la sfârşitul lui 2022,” a declarat Felipe Munoz, analist la JATO Dynamics.
Citește și: Rămâi în „pana prostului” cu mașina electrică?„Salvarea” poate fi un generator? Ce spun specialiștii
Cererea pentru vehicule electrice în Europa rămâne stabilă, înmatriculările de vehicule electrice crescând cu 28% în aprilie faţă de aceeaşi lună a anului trecut, în principal datorită producătorilor auto chinezi.
Chiar şi în contextul introducerii de tarife vamale de către Uniunea Europeană pentru maşinile electrice produse în China, înmatriculările acestora au crescut cu 59% faţă de anul trecut.
În comparaţie, producătorii din Europa, Japonia, Coreea de Sud şi SUA au avut o creştere de doar 26%.
Citește și: Modelul chinezesc Lynk & Co 02 este Best Electric Car in România 2025. Cel mai bun consum, Ford Puma
Cererea de mașini electrice Tesla, în picaj la nivel global
Tesla a raportat anul trecut prima scădere anuală a livrărilor, iar analiştii estimează o nouă scădere şi în 2024, după ce în primul trimestru compania a înregistrat un declin de 13%.
Deşi Elon Musk a declarat recent că vânzările s-au redresat şi că cererea este solidă în afara Europei, poziţiile sale politice au generat proteste în SUA şi Europa, afectând imaginea companiei şi vânzările.
În plus, opririle de producţie pentru modernizarea fabricilor în vederea lansării noului Model Y au dus la scăderi în producţie şi livrări în primele trei luni ale anului.
Analiştii mai spun că mulţi clienţi aşteaptă versiunile mai accesibile ale acestui model – cel mai bine vândut din portofoliul Tesla – ceea ce contribuie la scăderea cererii actuale.