Proprietarul unei mașini electrice a parcus 1,7 mil. kilometri: A schimbat 8 motoare și 3 baterii

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 14.04.2023 - 13:05
Proprietarul mașini electrice a parcurs o distanță record cu Tesla sa Model S: 1,7 milioane de kilometri. - Foto: largus.fr
Proprietarul mașini electrice a parcurs o distanță record cu Tesla sa Model S: 1,7 milioane de kilometri. - Foto: largus.fr

Proprietarul mașini electrice a parcurs o distanță record cu Tesla sa Model S: 1,7 milioane de kilometri. Pentru a atinge această bornă a schimbat 8 motoare și 3 baterii, cu banii dați pe piese putându-și lua clar altă mașină. Dar omul este ambițios, vrea să ajungă la 2 milioane.

SHARE

Hansjörg von Gemmingen a ajuns în Cartea Recordurilor Guinness, după ce a reușit să parcurgă cu o Tesla Model S P85+ 1,7 milioane de kilometri. Mașina sa electrică a devenit astfel cel mai longeviv automobil electric din lume.

Neamțul este un temerar al recordurilor de longevitate, nu este la prima încercare. De exemplu, el a mai condus peste 600.000 de kilometri cu un Mercedes 500 E și cu o Tesla Roadster.

Experiența sa cu Tesla Model S P85+ nu a fost, însă, una ușoară. Pentru ca mașina să ajungă la 1,7 milioane de kilometri parcurși, Hansjörg von Gemmingen a schimbat de 8 ori motorul electric și de 3 ori bateria.

Citește și: Mașinile electrice, de unică folosință. Bateria, 50% din preț: 7.000 € la Spring, 20.000€ la Tesla

Motorul de Tesla Model S P85+ ține, în medie, 140.000-210.000 km, bateria, circa 500.000 km

Dacă facem un calcul aritmetic simplu, în medie, un motor de Tesla Model S P85+, model produs între 2012 și 2014 ce dezvoltă 421 de cai putere, a rezistat ceva peste 210.000 de kilometri.

Iar Bateria a ținut, în medie, circa 550.000 de kilometri, o cifră ce spulberă orice fel de frică legată de longevitate.

Socotelile lui Hansjörg von Gemmingen, însă, arată că statistica e una, realitatea, alta.

În 2019, Hansjörg von Gemmingen a anunțat pe rețelele de socializare că a depășit pragul de un milion de kilometri cu Tesla Model S P85+. La acel moment, germanul a explicat că a înlocuit bateria la 470.000 km și a schimbat motorul de 3 ori, relatează largus.fr.

Citește și: În România, 18 mașini electrice se bat pe o stație de încărcare. Media europeană e de 7

În 2023, 4 ani și 700.000 km mai târziu, el se află la cel de-al 8-lea motor și la al 3-lea pachet de baterii, ceea ce înseamnă că ultimele 5 motoare au avut o durată de viață medie de aproximativ 140.000 km.

În trecut, Hansjörg von Gemmingen nu s-a sfiit să pună sub semnul întrebării serviciile post-vânzare ale Tesla. Într-un tweet publicat în martie 2022, de pildă, el a scris: "Motorul s-a stricat din nou. Am impresia că se instalează vechituri".

În ceea ce privește înlocuirea bateriei, Gemmingen explică faptul că a profitat de garanția producătorului. Tesla garantează 70% din capacitatea bateriei unui Model S după 8 ani sau 240.000 km.

În ciuda acestor neplăceri, Hansjörg von Gemmingen nu intenționează să renunțe încă la Model S-ul său. El țintește acum 2 milioane de kilometri.

 

 

 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te