Hansjörg von Gemmingen a ajuns în Cartea Recordurilor Guinness, după ce a reușit să parcurgă cu o Tesla Model S P85+ 1,7 milioane de kilometri. Mașina sa electrică a devenit astfel cel mai longeviv automobil electric din lume.
Neamțul este un temerar al recordurilor de longevitate, nu este la prima încercare. De exemplu, el a mai condus peste 600.000 de kilometri cu un Mercedes 500 E și cu o Tesla Roadster.
Experiența sa cu Tesla Model S P85+ nu a fost, însă, una ușoară. Pentru ca mașina să ajungă la 1,7 milioane de kilometri parcurși, Hansjörg von Gemmingen a schimbat de 8 ori motorul electric și de 3 ori bateria.
Citește și: Mașinile electrice, de unică folosință. Bateria, 50% din preț: 7.000 € la Spring, 20.000€ la Tesla
Motorul de Tesla Model S P85+ ține, în medie, 140.000-210.000 km, bateria, circa 500.000 km
Dacă facem un calcul aritmetic simplu, în medie, un motor de Tesla Model S P85+, model produs între 2012 și 2014 ce dezvoltă 421 de cai putere, a rezistat ceva peste 210.000 de kilometri.
Iar Bateria a ținut, în medie, circa 550.000 de kilometri, o cifră ce spulberă orice fel de frică legată de longevitate.
Socotelile lui Hansjörg von Gemmingen, însă, arată că statistica e una, realitatea, alta.
În 2019, Hansjörg von Gemmingen a anunțat pe rețelele de socializare că a depășit pragul de un milion de kilometri cu Tesla Model S P85+. La acel moment, germanul a explicat că a înlocuit bateria la 470.000 km și a schimbat motorul de 3 ori, relatează largus.fr.
Citește și: În România, 18 mașini electrice se bat pe o stație de încărcare. Media europeană e de 7
În 2023, 4 ani și 700.000 km mai târziu, el se află la cel de-al 8-lea motor și la al 3-lea pachet de baterii, ceea ce înseamnă că ultimele 5 motoare au avut o durată de viață medie de aproximativ 140.000 km.
În trecut, Hansjörg von Gemmingen nu s-a sfiit să pună sub semnul întrebării serviciile post-vânzare ale Tesla. Într-un tweet publicat în martie 2022, de pildă, el a scris: "Motorul s-a stricat din nou. Am impresia că se instalează vechituri".
În ceea ce privește înlocuirea bateriei, Gemmingen explică faptul că a profitat de garanția producătorului. Tesla garantează 70% din capacitatea bateriei unui Model S după 8 ani sau 240.000 km.
În ciuda acestor neplăceri, Hansjörg von Gemmingen nu intenționează să renunțe încă la Model S-ul său. El țintește acum 2 milioane de kilometri.