Weekendul acesta, campusul Politehnicii București devine din nou un loc de întâlnire pentru pasionații de mașini, inovatorii și profesioniștii industriei auto.
Pasionații de mașini au program în weekend. Automobile istorice, hi-tech și de curse, la AutoFEST
Poli AutoFEST a ajuns la cea de-a 4-a ediție și promite o experiență completă, în care inovația, educația și pasiunea pentru automobile se întâlnesc într-un festival al mobilității moderne. Evenimentul va aduce împreună vehicule electrice și autonome, tehnologii inteligente, soluții sustenabile și zeci de de expozanți din industrie.
„Poli AutoFEST 2025 este mai mult decât un festival dedicat industriei auto, este o celebrare a inovației, a viitorului mobilității și a legăturii tot mai puternice dintre mediul academic și industrie.
Într-o perioadă în care sectorul auto trece prin cea mai amplă transformare din ultimele decenii , de la digitalizare, automatizare, până la sustenabilitate, Politehnica București își asumă rolul de a fi un catalizator al progresului.
Această ediție aduce în prim-plan nu doar vehiculele de ultimă generație, ci și viziunea asupra orașelor inteligente, sistemelor de transport interconectate și noilor paradigme de mobilitate urbană.
Citește și: Care este cea mai importantă maşină din anul în care te-ai născut?
Vom avea alături companii de top din domeniul auto, start-up-uri inovatoare și cercetători dedicați, oferind publicului o imagine completă asupra direcției în care ne îndreptăm.
Ca în fiecare an, rămânem conectați la tradiție: pasionații vor regăsi și automobilele de epocă – martori ai evoluției tehnologice.
Dar mai presus de toate, Poli AutoFEST este o invitație adresată tinerilor de a descoperi potențialul unei cariere în inginerie, în inima unei industrii aflate în continuă schimbare”, a declarat rectorul Politehnicii București, Mihnea Costoiu.
Ce poți să vezi și să faci la Poli AutoFEST
Automobile de competiție, vehicule hibrid și electrice de ultimă generație și cele mai îndrăgite modele de autovehicule de epocă vor fi expuse pentru publicul larg în cadrul celei de-a 4-a ediții Poli AutoFEST.
Totodată, participanții vor avea oportunitatea să participe la sesiuni de test drive, dar și să asiste la o serie de demonstrații auto precum tehnica derapajului controlat și tehnici de condus defensiv.
De asemenea, vor fi organizate ateliere despre viitorul mobilității și întreținerea auto.
Citește și: Vedetele europene ale „Mondialului Automobilului“, în fața atacului mașinilor chinezești
Iar din peisaj nu vor lipsi dezbaterile cu liderii industriei auto și sesiunile de comunicare dedicate tinerilor profesioniști.
Mai sunt pregătite activități interactive și concursuri cu premii pentru vizitatori.
La Poli AutoFEST 2025 participă mărci precum Audi, BMW, MG, Mazda, Skoda, Volkswagen, Cupra, Suzuki, Kia, Peugeot, Citroen, Subaru, KGM, Tesla, Bosch și Man.
Noul BMW iX, în premieră națională la Poli AutoFEST. Demonstrații de condus semiautonom
La fel ca în ultimii ani, Poli Autofest va marca o premieră națională – este primul eveniment public de prezentare pentru noul BMW iX, primul model electric al mărcii care vine cu o autonomie de peste 700 km în ciclu WLTP.
Pentru această performanță, BMW iX xDrive60, beneficiază de o serie de îmbunătățiri ale sistemului de propulsie electric de generația a cincea (Gen5), așa cum este o nouă baterie cu o capacitate netă de 109.1 kWh, alături de un modul inovator pentru electronica de putere care folosește carbură de siliciu, reducând pierderile de energie cu 40%.
Mai rapid și mai puternic, modelul cu două motoare, câte unul pe fiecare punte, dispune de o putere totală de 544 CP și 765 Nm și este capabil de o accelerație 0-100 km/h în numai 4.6 secunde.
Modelul dispune de o putere de încărcare de până la 195 kW DC și 22 kW AC.
În cadrul Poli Autofest, pe parcursul celor trei zile, BMW iX va fi eroul unor demonstrații care combină sistemul avansat BMW Digital Key Plus cu funcții de parcare avansate și control de la distanță prin telefon.
Modelul poate astfel să memoreze trase și apoi să le parcurgă automat, în regim semiautonom, fiind supervizat din telefon. La fel, o manevră de parcare automată poate fi inițiată din automobil, apoi preluată automat din telefon.
Tot cu BMW Digital Key Plus, cheia digitală poate fi transferată către alți utilizatori printr-un simplu mesaj, indiferent dacă folosesc un telefon Apple, Samsung sau Google.
De asemenea, la standul BMW de la Poli AutoFEST vor fi prezente noile BMW M5 Sedan și BMW M5 Touring.
Cele două modele construiesc pe o lungă tradiție de pionierat – ambele deschizând segmentul de înaltă performanță pentru modele limuzine și break.
Principalele caracteristici ale celui mai puternic BMW M5 din istorie sunt un sistem de propulsie cu o putere maximă de 727 CP şi 1000 Nm, un sprint 0-100 km/h în 3.5 (3.6) secunde (pentru Touring) şi 0-200 km/h în 10.9 (11.1) secunde obţinute dintr-un propulsor V8 de 4,4 litri şi un motor electric integrat compact în cutia de viteze. În acelaşi timp, sistemul plug-in hybrid asigură o autonomie electrică de până la 69 km. în ciclul WLTP.
Și tot la standul BMW de la Poli AutoFEST se va afla și „Elsa”, primul BMW i4 de curse, care a fost dezvoltat 100% în România.
Citește și: FOTO Primul BMW i4 M50 transformat în mașină de curse de coastă din lume, realizat 100% în România
După ce a debutat oficial în luna august 2024, proiectul BMW i4 Racing “Elsa” este prezentat prima dată la Poli AutoFEST.
Acesta este un proiect unic în lume, primul automobil electric de competiție dezvoltat pe baza unui model de serie BMW i4. Inițiativa este dezvoltată sub umbrela echipei Enegate Racing de atelierul specializat din Brașov Engage Enginering și proiectul se va prezenta cu o serie de îmbunătățiri și dezvoltări noi pe care le-a primit peste iarnă.
Elsa s-a lansat după 4 ani de experiență în competiții cu un alt model de pionierat la nivel mondial – MINI Electric Racing “MIMI”. Cu “MIMI” echipa a reușit să câștige titlul de campion în Clasa Tracțiune Față în Campionatul Național de Superrally – ceea ce a marcat o altă premieră valoroasă în istoria motorsportului – primul titlul de campion obținut de un automobil electric în luptă directă cu automobile pe benzină.