Pentru cei care au crescut cu GSi pe buze, acronimul are puteri nebănuite. În anii ’80-’90, alături de Volkswagen-urile Golf GTI, Peugeot-urile 205 GTI, Ford-urile XR2 și XR3 și Renault-urile 5 Turbo, GSi-urile au aprins flacăra mașinilor sport accesibile în Europa, stârnind pasiuni și rivalități.
Pe Corsa, Opel a pus GSi începând din 1987 - Corsa A, 1.6 litri, 8v, 100 CP. Apoi, pe Corsa B (1993 – 1.6 litri, 16v, 109 CP), Corsa C (2000 - 1.8 litri, 16v, 125 CP), și Corsa D (2008 – 1.6 litri, 16v, 150 CP), după care a clasat definitiv cazul, lăsându-i pe pasionați doar cu opțiunea OPC de 192 CP și, din 2015, de 204 CP.
Corsa E este cel mai longeviv model Opel, fiind rezultatul unui facelift amplu al Corsei D din 2006. Evident, pentru a-i menține atractivitatea, cei de la Opel au plusat de-a lungul timpului la toate capitolele: tehnologie, opțiuni, grad de personalizare, etc.. Iar, acum, prin reînvierea acronimului GSi, Corsa pare mai tânăr ca niciodată.
150 de cai turbați, șasiu OPC și scaune Recaro
Opel Corsa GSi umple perfect golul de putere dintre motorașul turbo în trei pistoane de 1.0 litri și 113 cai putere și hot-hatch-ul Corsa OPC de 204 cai putere. Noul model are sub capotă un propulsor turbo de 1.4 litri, care generează 150 CP și un cuplu de 220 Nm. Iar inginerii au optimizat timpii de reacție pentru a spori plăcerea de a conduce și eficiența. Corsa GSi consumă oficial, conform noilor norme WLTP, care sunt mai aproape de realitate, 7.9 litri/100 km urban și 5.4 litri/100 km extraurban.
Șasiul vine direct de la versiunea OPC, iar scaunul sport pentru șofer este semnat de Recaro. Volanul are și el design sport, optimiat pentru o priză cât mai bună, iar opțional se pot alege jante de 18 inch cu pneuri 215/40 R18 cu aderență sporită.