Opel Grandland X: În ton cu moda

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 27.10.2018 - 10:18

Siguranța indusă de poziția înaltă la volan, spațiul, confortul, utilitatea și capacitățile mașinilor „cocoțate“ de a ieși din cotidian, cu sau fără tracțiune integrală, i-au făcut pe mulți să treacă la un SUV/crossover, în dauna break-urilor sau a monovolumelor.

SHARE

Și, cum fenomenul continuă, iar Opel a revenit în forță, în ultimii ani, în segmentul pe care l-a pionierat, echipa Newsweek România are la dispoziție cel puțin o lună pentru a fi în ton cu moda și a afla secretele lui Grandland X, CUV-ul (Crossover Utility Vehicule) Opel de segment „C“ care, într-un an de la lansare, a sedus peste 100.000 de clienți. 

În anii 1990, Opel a fost pionier în lumea SUV-urilor, cu Frontera și Monterey, modele dezvoltate alături de Isuzu. Apoi, a renunțat, neintuind că acest tip de mașină va deveni un fenomen. În 2006, a revenit timid cu Antara. Dar, povestea de succes a familiei Opel X a început cu lansarea lui Mokka, în 2012, model pentru care, în șase ani, au fost primite circa 900 de mii de comenzi.

18.700 € 
costă cel mai accesibil Grandland X, echipat cu motorul pe benzină
de 1.2 litri/130 CP, TVA inclusă.


Micuțul crossover Crossland X a marcat, într-un fel, în 2017, trecerea constructorului german sub umbrela grupului PSA Peugeot-Citroen și dezvoltarea de modele pe platforme comune, fiind „frate“ cu Peugeot 2008 și Citroen C3 Aircross. Iar toamna trecută, la Salonul Auto de la Frnakfurt, familia Opel X a primit cel de-al treilea membru - Grandland X, un SUV compact „full-size“ făcut pe  aceeași platformă cu Peugeot 3008. 

Stil de viață activ

Construit pe platforma EMP2 a celor de la PSA, Grandland X este adaptat perfect stilului de viață activ, prin abilitățile sale off-road, poziția de ședere mai ridicată, vizibilitatea optimă, tehnologiile de top de la bord, urcarea/coborârea simplă în și din autovehicul și, nu în ultimul rând, prin spațiul generos pentru bagaje. Capacitatea de 514 litri a portbagajului este mai mare decât la adversari precum Renault Kadjar, Kia Sportage, Nissan Qashqai sau Hyundai Tucson. 

Grandland X are 4.477 mm lungime, 1.844 mm lățime și o înălțime de 1.636 mm, remarcându-se prin liniile atletice și robuste ale design-ului exterior și consolele scurte. Pasajele sculptate ale roților și armătura de protecție de pe partea inferioară a caroseriei conferă modelului un aer off-roader autentic, deși, din păcate, modelul nu poate dispune nici măcar opţional de tracțiune integrală (versiunea 4x4 va veni odată cu hibridizarea, ca și la Peugeot 3008), iar liniile clare și tăișul rafinat din partea inferioară a portierelor marchează modelul Grandland X ca membru al familiei Opel. Partea din spate arată până în cele mai mici detalii ce înseamnă un design veritabil de SUV.

La interior, panoul de instrumente și planșa de bord cu ecran tactil au o structură clară și simplă. Chiar prea simplă și clasică, din anumite puncte de vedere. Consola centrală are trei rânduri orizontale de comenzi, pentru acces rapid și intuitiv la sistemul de infotainment, controlul climatizării și funcțiile șasiului. Iar ampatamentul lung, de 2.675 de milimetri, garantează un spațiu generos pentru până la cinci persoane.

Siguranță și confort

Grandland X și-a făcut perfect temele la capitolul siguranță. Mașina a luat cinci stele în testele EuroNCAP, fiind notată cu 84% pentru protecția pasagerilor adulți, cu 87% pentru protecția copiilor, cu 63% în cazul pietonilor și cu 60% pentru sistemele de siguranță. Pe lista de dotări apar elemente precum tempomatul adaptiv cu detectarea pietonilor și frânare automată de urgență și sistemul de detectare a somnolenței șoferului. Opțional, se poate alege un sistem avansat de asistență la parcare și o cameră video la 360°.

În stilul caracteristic Opel, șoferii și pasagerii Grandland X se bucură de o conectivitate de top datorită ultimei generații de sisteme IntelliLink și asistentului personal de service și conectivitate Opel OnStar, ce poate rezerva chiar și o cameră la hotel.

Un diesel econom

Opel Grandland X a fost lansat în toamna anului trecut cu două motorizări, un benzinar turbo de  1.2 litri și 130 CP și un diesel de 1.6 litri de  120 CP. Mai târziu, paleta a fost lărgită cu un diesel potent, de 2.0 litri și 177 CP. Iar recent, „tractorașul“ de 120 CP cu AdBlue făcut de Opel i-a făcut loc unui 1.5 CDTi de 130 CP, semnat PSA. Prin urmare, Turbo D-ul de pe Grandland X-ul Newsweek nu-l mai găsiți în oferta Opel.

20.300 € 
este prețul de pornire pentru un
Opel Grandland X diesel, TVA inclusă

Dar asta nu-i afectează în niciun fel performanțele. Cuplul de 300 Nm disponibil de la 1.750 rpm trezește imediat SUV-ul și-l face destul de fâșneț în trafic. La ralanti, zumzetul specific de diesel este abia perceptibil. Și, poate ce mai important aspect, după 450 de kilometri parcuși exclusiv în București, cei 120 de căluți nu au cerut mai mult de 7,8 litri/100 km. Nu e ca în cartea tehnică, dar este foarte bine pentru o mașină de aproape 1,5 tone cu aerodinamică de SUV.

_____________________________

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2019 NEWS INTERNATIONAL S.A.