Germania vrea să-i taxeze și pe șoferii care circulă pe drumurile țării cu mașini de peste 3,5 tone. În prezent, această taxă este valabilă doar pentru camioane.
Însă legea se va schimba de la 1 iulie.
Noi taxe pentru șoferi de la 1 iulie. Ce mașini sunt vizate și care sunt excepțiile
Șoferii plătesc taxe pentru a folosi drumurile. Potrivit Oficiului Federal pentru Logistică și Mobilitate din Germania o
taxă este adesea percepută pentru autostrăzi sau pentru anumite tronsoane ale traseului, cum ar fi trecători montane, poduri sau tuneluri. Această taxă exactă va fi extinsă în Germania din iulie, după cum raportează „ADAC”.
Conform Oficiului Federal pentru Logistică și Mobilitate, obligația de taxare se aplică deja camioanelor și combinațiilor de vehicule cu o greutate totală admisă de 7,5 t sau mai mult pe autostrăzile federale.
Citește și: Veste tristă pentru șoferi. Noi taxe de plătit. Cine este vizat și ce criterii se iau în calcul
În plus, modificarea legii va lega taxa de camioane de emisiile de CO₂. Până în prezent, taxa se aplica doar camioanelor. Acum, cerința de taxare va fi extinsă la vehiculele de peste 3,5 tone de la 1 iulie 2024.
Există însă unele excepții care nu vor fi afectate de extinderea taxei nici după termenul limită – dacă respectă anumite sfaturi sau se încadrează în reglementări speciale, conform ziarulromanesc.de.
Citește și: În ce condiții nu trebuie să plătești rovinietă pentru mașină în România. Poliția nu te amendează
Oricine aude „vehicule de peste 3,5 tone” s-ar putea gândi automat la rulote. Aproximativ 160.000 de autocaravane de peste 3,5 și până la 7,5 tone sunt înmatriculate în Germania, dintre care multe s-ar putea confrunta cu obligația de taxare din iulie, potrivit expertului ADAC în camping Martin Zöllner.
Dar, cele mai multe dintre ele pot fi recunoscute în mod clar ca și case mobile prin sistemele de control al taxelor din exterior și, prin urmare, rămân fără taxe fără niciun efort birocratic.