Mercedes-Benz GLC Coupé primește un facelift de substanță

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 25.03.2019 - 15:27

GLC Coupé, răspunsul celor de la Mercedes la BMW-ul X4, s-a născut în 2015 și, cum timpul a trecut, iar modelul bavarez a ajuns la a doua generație, a primit un facelift optic și tehnologic de substanță.

SHARE

Aspectul elegant al noului coupé ”cocoțat” respectǎ filozofia de design Sensual Purity şi combinǎ flexibilitatea caracteristicǎ unui SUV cu estetica şi caracterul sportiv ale unui coupé în patru uși. Montanții ”A” au acum o curburǎ mai proeminentǎ, ceea ce determinǎ ca linia plafonului sǎ fie mai joasǎ. Partea frontală este dominate de grila impozantă a radiatorului cu aspect de diamant, care este disponibilǎ standard pe argintiu sau pe negru, în combinaţie cu pachetul Night, ce dispune de elemente cromate decorative încorporate pe scuturi. Alte caracteristici care atrag atenţia sunt farurile standard LED High Performance, cu design expresiv şi semnǎtura luminoasǎ inconfundabilǎ. Liniile elegante se terminǎ cu un spate compact, cu un difuzor cu aspect nou şi blocuri optice full-LED.

Pe lângă aspectul distinct, noul GLC Coupé impresionează prin sistemele inovatoare de asistenţǎ la conducere, noile variante de motorizare, precum şi prin ultima generaţie a sistemului multimedia MBUX Mercedes-Benz User Experience, ce dispune de o gamǎ largǎ de comenzi. Sistemele de asistenţǎ la conducere au fost îmbunǎtǎţite şi extinse, prin adǎugarea unor noi funcţii, precum: avertizare la pǎrǎsirea benzii de mers, rulare în caz de urgenţǎ sau asistenţǎ  pentru ambuteiaje.

De asemenea, o altǎ funcţie nouǎ este Trailer Manoeuvring Assist, ce oferǎ asistenţǎ la manevrarea autovehiculului în marşarier cu o rulotă/remorcă atașată. Sistemul foloseşte senzorii amplasaţi în barǎ şi un inel magnetic pentru a mǎsura unghiul dintre autovehiculul tractor şi remorcǎ. Camera 360° oferǎ vizibilitate panoramicǎ şi o imagine îmbunǎtǎţitǎ pe ecran.

Confort și tehnologie la volan

Interiorul SUV-ului compact coupé-ului abundǎ în elemente de lux şi funcţii de control uşor de folosit. În habitaclu, accentul este pus pe bord şi pe liniile fluide ale consolei centrale. Consola, formatǎ dintr-o singurǎ piesǎ, se întinde elegant de la gurile centrale de ventilaţie pânǎ la cotierǎ şi are un aspect premium, fiind construitǎ la o calitate superioarǎ. Volanul multifuncţional, complet revizuit, este disponibil în douǎ variante. Iar operarea direct de pe volan a butoanelor Active Distance Assist DISTRONIC şi Touch Control, pentru controlul instrumentarului de bord, al sistemului de infotainment şi controlul vocal, stabilesc noi standarde.

Touchpad-ul multifuncţional de pe consola centrală îmbunǎtǎţeşte şi mai mult operarea, înlocuind butonul rotativ, în timp ce sistemul de infotainment dispune de ecrane tactile mai mari, de 12.3 inch pe panoul de bord, şi ecrane de 7 inch cu 960X540 pixeli şi 10.25 inch cu 1920x720 pixeli pe ecranul central. Mai mult, ultima generaţie a sistemului multimedia MBUX Mercedes-Benz User Experience dispune de logicǎ intuitivǎ şi de o gamǎ largǎ de opţiuni de control. Existǎ cinci metode diferite de a interacţiona cu sistemul de infotainment al GLC: prin controlul tactil al ecranului principal, prin butoanele Touch Control de pe volanul multifunctional, prin touchpad-ul multifuncţional al consolei centrale, prin intermediul funcţiei opţionale de control prin gesturi (Interior Assistant) sau prin control vocal, folosind expresia „Hey Mercedes”.

Funcţia opţionalǎ ”Energizing comfort control” combinǎ mai multe sisteme pentru a crea un mediu interior optim. Aceastǎ funcţie integreazǎ iluminarea ambientalǎ şi muzica, controlul climatizǎrii, selecţiile potrivite de muzicǎ şi video, dar şi funcţiile de masaj, încǎlzire şi ventilaţie ale scaunelor. ”Energizing Coach” foloseşte informaţiile primite de la autovehicul şi din împrejurimile acestuia pentru a recomanda programul cel mai potrivit, în funcţie de pasager şi de situaţie.

Motoare noi

La lansarea pe piaţă, modelul GLC Coupé va fi echipat cu motoare noi, urmând ca pe parcursul anului să fie disponibile şi alte variante de motoare. Toate modelele diesel îndeplinesc standardul Euro 6d (RDE - Emisiile în condiţii reale de conducere Etapa 2), care intră în vigoare în 2020.

Acest lucru este posibil datorită configuraţiei sistemului de post-tratare a gazelor de evacuare, instalat direct pe motor. Sistemul este compus dintr-un convertor cu catalizator de oxidare diesel (COD), filtru de particule cu funcţie catalitică SCR şi sistemul de reducere catalitică selectivă SCR cu injecţie de Ad Blue. Sistemul este îmbunătăţit de un sistem suplimentar de reducere catalitică selectivă (SCR) cu un catalizator de oxidare a amoniacului (ASC), amplasat în ţeava de eşapament a noului GLC Coupé.

Motoarele pe benzină sunt electrificate prin integrarea unui sistem electric de 48 volţi (EQ Boost). Generatorul-demaror acţionat cu curea este responsabil pentru funcţiile hibride, cum ar fi generarea sau recuperarea energiei, permiţând în acelaşi timp economia de combustibil, caracteristică anterior era rezervată doar tehnologiei hibride de înaltǎ tensiune. În afară de reducerea consumului şi a emisiilor de CO2, tehnologia îmbunătăţeşte atât confortul, cât şi performanţa.

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2019 NEWS INTERNATIONAL S.A.