Mazda CX-30, SUV-ul compact care umple golul dintre CX-3 și CX-5

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 13.08.2019 - 15:21

Cum cererea de SUV-uri și SUV-ulețe pare că nu se mai oprește, iar unii consideră CX-3-ul prea mic și CX-5-ul prea mare, Mazda a nișat și a umplut golul dintre cele două modele cu CX-30. Design-ul Kodo – Sufletul mișcării face din nou diferența.

SHARE

Fără doar și poate, Mazda a tras lozul câștigător cu design-ul Kodo. Indiferent de model, sexappeal-ul caroseriei este la cote maxime. În cazul particular  al lui CX-30, evoluția designului Kodo a dat naștere conceptului „Charge and Release”, care adoptă mai multe teme ilustrate la nivelul caroseriei, prin arcul ce traversează lateralul mașinii, de la aripile frontale până la roțile din spate, și prin forma de ”S”, care se conturează pe portierele din față, când acestea reflectă mediul înconjurător.

Atât partea frontală, cât și spatele mașinii, contribuie la senzația de mișcare pe care o oferă Mazda CX-30, accentuându-i caracterul dinamic, iar designul farurilor LED, disponibile în dotarea standard, și al stopurilor combină eleganța și funcționalitatea. Apoi, noul SUV Mazda este echipat cu jante de aliaj de 16 sau 18 inch, disponibile în variante Dark Bright sau Silver Metallic. Iar modelul poate fi ales în nouă variante de culori ce includ Roșu Soul Crystal, Gri Machine și noul Gri Polimetalizat.

Interiorul CX-30-ului împrumută idei din arhitectura tradițională japoneză prin conceptul Ma, care defineșe spațiul liber. Designul habitaclului combină un spațiu compact pentru șofer cu o zonă aerisită pentru pasagerul din față.

Bordul din dreptul șoferului este simetric și toate indicatoarele sunt orientate spre acesta, pentru o vizibilitate optimă. Întregul ansamblu este dublat de un strat superior, în formă de aripă, care traversează bordul dintr-o parte în alta, îmbrăcat în materiale moi, cu cusături și accente metalice pentru un plus de eleganță.

Consola centrală prezintă o tehnologie de turnare în straturi, ceea ce creează un joc de lumini pe suprafața acesteia, în jurul schimbătorului de viteze și al butoanelor de comandă pentru centrul de infotainment. Doritorii vor putea alege dintre două teme de culoare, una cu nuanțe de maro, rafinată și elegantă, și una cu accente de albastru, mai îndrăzneață. În varianta cu nuanțe maro, interiorul poate fi comandat combinat cu piele albă sau neagră, iar în cazul celei cu albastru, interiorul va fi textil, colorat cu gri sau negru.

Așa cum obișnuiește Mazda în ultima vreme, a existat o atenție sporită pentru ergonomie. Astfel, maneta schimbătorului de viteze este poziționată sus și foarte în față, ceea ce creează suficient loc pentru a acționa cu ușurință centrul de comandă și butoanele din jurul său.

SUV-ul preia noul display central color de 8,8 inch de la Mazda3, controlabil cu ajutorul comenzilor de pe volan, al touch-ului sau al centrului de comandă HMI de pe consola centrală.

Scaunele de generație nouă sunt realizate să susțină curbura naturală a coloanei, ajutând șoferul să-și echilibreze în mod natural capul. Totodată, la nivelul spătarului a fost adăugat un suport similar celui lombar, pentru partea superioară, cu scopul reducerii oboselii la drum lung.

Fiind mai mare decât CX-3, spațiul interior oferit de CX-30 este mai generos, atât longitudinal, cât și transversal. Iar volumul portbagajului ajunge la 430 de litri.

Dinamică, motorizări și tehnologie

Noua Mazda CX-30 include toate tehnologiile de ultimă generație Mazda. Printre acestea se numără sistemul de tracțiune integrală i-activ AWD evoluat, care monitorizează aderența celor patru roți în timp real și asigură o stabilitate și mai bună în orice moment și noua versiune a tehnologiei G-Vectoring Control Plus pentru a controla distribuția cuplului între cele două punți.

În ceea ce privește motorizările, noul SUV compact poate fi echipat cu revoluționarul Skyactiv-X pe benzină, care funcționează dual, cu aprindere prin compresie controlată cu scânteie, și cu versiunile actualizate ale Skyactiv-G și Skyactiv-D.

Skyactiv-X livrează 180 CP și îmbină avantajele motoarelor clasice pe benzină și diesel, cu accent pe economie de combustibil și eficiență, dar gata să răspundă nevoii de putere în funcție de situație. Răspunsul motorului este rapid și liniar. Skyactiv-G oferă 122 CP și un consum combinat situat între 4,5 și 7,3l/100 km (standard WLTP), în funcție de configurație, în timp ce Skyactiv-D, motorul diesel oferit de Mazda, înregistrează un consum combinat între 4,1 și 5,6l/100 km.

Toate celei trei motorizări pot fi comandate în combinație cu transmisii manuale sau automate cu 6 rapoarte. Totodată, Skyactiv-G prezintă sistemul specific Mazda de dezactivare a cilindrilor și va fi asistat de un sistem nou Mazda M Hybrid care captează energia rezultată din frânare, o stochează într-o baterie și apoi alimentează diferiți consumatori în momentul accelerării.

Noua Mazda CX-30 poate fi echipată cu toate sistemele avansate de siguranță ale mărcii, cum este FCTA (Front Cross Traffic Alert) care folosește radare instalate pe lateralele mașinii pentru a detecta vehicule care se apropie din unghiurile moarte în intersecții în T și avertizează șoferul. Un alt sistem monitorizează șoferul prin intermediul unei camere și a unui LED cu infraroșu instalate în lateralele ecranului central, analizând mișcările ochilor și fizionomia pentru a determina nivelul de oboseală și de atenție și avertizându-l sonor dacă este nevoie.

Totodată, sistemul funcționează în tandem cu asistentul inteligent de frânare și scurtează timpul de atenționare la frânare. Un al treilea sistem care contribuie la creșterea nivelului de siguranță a noii Mazda CX-30 este Cruising & Traffic Support care asistă accelerarea, frânarea și direcția în ambuteiaje pe autostradă pentru a menține o distanță corespunzătoare față de vehiculul din față. Opțional, mașina poate fi echipată cu cameră perimetrală 360°. 

În ceea ce privește siguranța pasivă, pe lângă componentele și structurile noii arhitecturi a caroseriei, noua Mazda CX-30 vine echipată cu airbag pentru genunchi, care elimină deplasarea în față a corpului șoferului în cazul unei coliziuni și reduce efectele acesteia asupra șoferului prin diminuarea sarcinii care trebuie susținută de centura de siguranță. De asemenea, capota și bara frontală au structuri noi, care permit absorbția mai ușoară a energiei la impactul cu un pieton.

Prețul noului SUV Mazda CX-30 pornește de la 21.190 euro, TVA inclusă, pentru modelul Skyactiv-G122 și ajunge la 31.090 de euro, TVA inclusă, în cazul versiunii Skyactiv-X180 AWD AT GT Plus.

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2019 NEWS INTERNATIONAL S.A.