Mașinile electrice mai ieftin de reparat decât cele termice? Ce spun calculele mecanicilor

Mulți spun, inclusiv producătorii, că mașinile electrice sunt mai ieftin de întreținut, având mai puține piese în mișcare și ne necesitând schimburi de ulei, antigel, etc. Și, este adevărat. Dar până se ajunge la reparații, unde calculele mecanicilor sunt clare.
Ușor, ușor, mașinile electrice (EV) devin un element de bază al vieții moderne. Însă, dincolo de costul inițial de achiziție mult mai mare decât pentru o termică echivalentă ca dimensiuni, șoferii sunt preocupați și de costurile de exploatare pe termen lung.
Așadar, una dintre cele mai mari preocupări este dacă este mai scump să repari o mașină electrică sau o mașină pe benzină sau diesel.
Citește și: Nu știi ce ulei de motor să pui la mașină? Reține aceste acronime ciudate și nu-ți iei țeapă
Mașinile electrice mai ieftin de reparat decât cele termice? Ce spun calculele mecanicilor
Calculele mecanicilor arată că, în general, reparațiile vehiculelor electrice ajung să coste mai mult.
Doar întreținerea mașinilor electrice e mai ieftină, pentru că au mult mai puține piese în mișcare (nu au turbină, pompă de injecție, bujii, filtru de particule, injectoare, etc.). Iar rapoartele service-urilor indică, de asemenea, că majoritatea șoferilor de vehicule electrice au costuri de întreținere mai mici în primii ani de proprietate.
Când se ajunge însă la reparații, altfel stau lucrurile. Mașinile electrice pot necesita costuri de întreținere mai mici, dar dacă bateria vehiculului electric se defectează prematur (majoritatea ar trebui să dureze 8-10 ani) sau apar probleme serioase la sistemul electric, costurile de reparație pot ajunge rapid la peste 10.000 euro. O baterie de înaltă tensiune mică, de 30-35 kW, costă, de exemplu, în jur de 8.000-10.000 euro, fără manoperă.
De asemenea, mașinile electrice nu pot fi reparate în orice service, ci doar în unități specializate și acreditate să lucreze cu tensini mari, majoritatea service-uri de marcă.
Citește și: Piesele „invizibile” ale mașinii ce se strică fără avertisment. Cum le identifici înainte să cedeze?
Sigur, și în cazul masinilor termice, pe măsură ce vehiculul se uzează, este posibil să fie nevoie să investiți în reparații mai mari, precum schimbarea turbinei sau înlocuirea completă a transmisiei. Dar, prețul unei turbine pleacă de la circa 1.000 euro, fără manoperă, iar conform Kelly Blue Book, costul mediu de reparare a unei cutii de viteze tradiționale pentru o mașină cu motor cu ardere internă în 2025 poate varia între 2.500 euro și 6.500 euro.
Prin urmare, când vine vorba de întreținere, proprietarii de electrice sunt mai avantajați, dar când se ajunge la reparații majore șoferii de mașini termice, pe benzin ori diesel, ies mult mai ieftin.