Mașinile electrice făcute în China, taxate cu 27,4% - 47,6% în UE din 5 iulie. Ce spun producătorii

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 06.07.2024 - 10:23
Mașinile electrice făcute în China, taxate cu 27,4% - 47,6% în UE din 5 iulie. Ce spun producătorii - Foto: Profimedia Images - Imagine cu rol ilustrativ
Mașinile electrice făcute în China, taxate cu 27,4% - 47,6% în UE din 5 iulie. Ce spun producătorii - Foto: Profimedia Images - Imagine cu rol ilustrativ

Au intrat în vigoare suprataxele UE pentru mașinile electrice făcute în China. În total, din 5 iulie 2024, acestea sunt cu între 27,4% și 47,6%. Iar producătorii auto, de la Tesla la NIO, MG și SAIC, își anunță fiecare strategia.

SHARE

Odată cu intrarea în vigoare, vineri, 5 iulie 2024, a taxelor suplimentare impuse de Uniunea Europeană (pe lângă taxa vamală de 10%, n. red.) pentru mașinile electrice (EV) produse în China și importate pe „bătrânul continent”, unii producători de automobile se gândesc dacă să-şi majoreze preţurile sau să ia alte măsuri ca răspuns, transmite News.ro, citând Reuters.

Citește și: De ce „războiul” mașinilor electrice e inegal? China și-a ajutat constructorii cu 230 MILIARDE $

Mașinile electrice făcute în China, taxate cu 27,4% - 47,6% în UE din 5 iulie. Ce spun producătorii

Până acum, doar Tesla a anunţat planuri de creştere a preţurilor, în timp ce mărcile chineze MG şi NIO au sugerat că ar putea creşte costul maşinilor lor în Europa în cursul acestui an.

Iar analiştii cred că și alţi producători care fabrică vehicule în China vor transfera, de asemenea, o parte din costul suplimentar consumatorilor.

Citește și: Cu câte mii de € se scumpește Dacia Spring din 4 iulie? UE impune taxe mari pe mașinile din China

Răspunsurile producătorilor de automobile la tarifele suplimentate provizorii ale UE pentru mașinile electrice produse în China, care urmează să devină definitive în noiembrie:

BYD

Producătorul chinez de automobile, care se confruntă cu cea mai scăzută majorare a tarifelor, de 17,4%, pe lângă taxele actuale de 10% (taxe totale de 27,4%), nu a decis încă dacă va creşte preţurile vehiculelor electrice vândute în UE, au declarat surse apropiate companiei, pentru Reuters.

Sursele au spus că nicio decizie nu va fi luată înainte ca taxele provizorii să intre în vigoare.

CHERY AUTO

Producătorul auto chinez a spus că producţia sa planificată de vehicule electrice în Spania, printr-o societate mixtă cu EV Motors din Spania, ar trebui să contribuie la compensarea tarifelor la importurile în UE.

Producţia la unitatea din Barcelona este aşteptată să înceapă până la sfârşitul anului, a declarat Charlie Zhang, vicepreşedintele companiei.

Fabrica nu este suficient de mare pentru a găzdui planurile de producţie pe termen mediu şi lung ale producătorului auto în Europa, a adăugat Zhang, spunând că acesta caută un posibil al doilea loc.

Citește și: Efectul taxării suplimentare a mașinilor electrice chinezești în UE: Chinezii fac uzine în Europa

MG

Un purtător de cuvânt al mărcii MG, produsă de SAIC Motor din China, a declarat pentru Reuters, în Franţa, că producătorul auto are suficiente vehicule în stoc ”pentru a rezista până în noiembrie fără a creşte preţurile”, referindu-se în special la modelul MG4.

Directorul de ţară al MG pentru Italia, Andrea Bartolomeo, a declarat că, pentru moment, marca nu plănuieşte nicio modificare de preţuri pentru gama sa de maşini din ţară.

UE a impus un tarif de 37,6% pentru vehiculele electrice produse de SAIC (taxe totale de 47,6%).

NIO

Producătorul auto chinez a declarat că ar putea ajusta preţurile maşinilor sale în Europa ca urmare a tarifelor preliminare. Acesta a adăugat că speră să ajungă la o soluţie cu UE înainte ca măsurile să devină definitive, în noiembrie.

NIO se confruntă cu un tarif de 20,8% (taxe totale de 30,8%) la vehiculele sale electrice.

POLESTAR

După ce a înregistrat o pierdere din exploatare în primul trimestru, producătorul suedez de automobile, deţinut de compania chineză Geely, a declarat că va trebui să ia ”măsuri de atenuare” pentru a compensa tarifele şi presiunea asupra preţurilor maşinilor. Astfel de paşi ar putea include reduceri de costuri pe întregul lanţ de aprovizionare, dar nu şi alte reduceri de locuri de muncă, a adăugat un purtător de cuvânt al companiei.

SAIC MOTOR

Producătorul chinez de automobile va solicita o audiere Comisiei Europene, cu privire la taxele suplimentare cu care se confruntă, a anunţat compania vineri.

”Comisia Europeană a trecut cu vederea unele dintre informaţiile şi contraargumentele prezentate de SAIC în timpul anchetei”, a declarat producătorul auto de stat, într-un comunicat.

TESLA

Producătorul auto plănuieşte să crească preţul vehiculului Model 3 pentru a compensa costul mai mare la graniţele europene, ca urmare a tarifelor mai mari.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te