Mașinile electrice întorc lumea auto pe dos. Chinezii de la Nio vor să cumpere uzina Audi din Belgia, pe care Grupul Volkswagen se gândește să o închidă din cauza vânzărilor slabe ale modelului Q8 e-tron.
Au intrat în vigoare suprataxele UE pentru mașinile electrice făcute în China. În total, din 5 iulie 2024, acestea sunt cu între 27,4% și 47,6%. Iar producătorii auto, de la Tesla la NIO, MG și SAIC, își anunță fiecare strategia.
A început producția mașinii electrice cu autonomie oficială de peste 1.000 km și la care „plinul” poate fi făcut în circa 3 minute. Este vorba despre modelul chinezesc NIO ET9 cu sistem de „battery swap”. Cu o lungime de peste 5,3 metri, mașina țintește segmentul premium.
Chinezii sunt hotărâți, se pare, să câștige cu orice preț bătălia mașinilor electrice în Europa. Germania a tăiat bonusul de 4500 € pentru mașini electrice din 17 decembrie 2023, iar producătorul chinez Nio a anunțat imediat că îl va compensa din buzunar. Marja de profit e mare.