luni 06 octombrie
EUR 5.0886 USD 4.3619
Abonează-te
Newsweek România

Mașina electrică Tesla Cybertruck, interzisă în UE. Nu respectă normele de siguranță. E pericol

Data publicării: 06.10.2025 • 16:20 Data actualizării: 06.10.2025 • 16:13
Tesla Cybertruck nu poate fi înmatriculată în UE - Foto: Profimedia Images (Imagine cu rol ilustrativ)
Tesla Cybertruck nu poate fi înmatriculată în UE - Foto: Profimedia Images (Imagine cu rol ilustrativ)

Promovată drept „indestructibilă” și „pregătită pentru apocalipsă” de Elon Musk, mașina electrică Tesla Cybertruck nu poate fi înmatriculată în UE, pentru că nu respectă normele de siguranță. Specialiștii europeni spun că e un pericol pe roți.

Membri ai Armatei Americane au încercat să importe și să înmatriculeze Tesla Cybertruck în Germania și au fost refuzați, explicânduli-se că pick-up-ul electric nu respectă normele europene de siguranță, relatează autoblog.com.

In extenso, prin urmare, Tesla Cybertruck nu poate fi înregistrat în nicio țară membră UE. 

Anterior, mai multe organizații europene pentru siguranța rutieră și-au exprimat îngrijorarea cu privire la siguranța design-ului Cybertruck pe drumurile din Europa.

Citește și: O mașină electrică Tesla Cybertruck a ars atât de puternic încât a dezintregrat oasele șoferului

Mașina electrică Tesla Cybertruck, interzisă în UE. Nu respectă normele de siguranță. E pericol

Tesla Cybertruck nu respectă trei reguli-cheie de siguranță impuse de Uniunea Europeană pentru toate mașinile înmatriculate:

  • Specialiști UE în siguranță rutieră au semnalat că design-ul Cybertruck-ului reprezintă un pericol pentru siguranța pietonilor.

    Panourile unice ale caroseriei din oțel inoxidabil, cu exoschelet, au muchii ascuțite și minimizează zonele de deformare, ceea ce înseamnă că nu oferă o absorbție adecvată a energiei în caz de coliziune, reprezentând un risc sporit pentru pietoni.

    Citește și: 46.000 de mașini electrice Tesla Cybertruck, chemate în service. Le poate sări un panou din oțel

  • Greutatea Cybertruck-ului, între 3,020 kg și 3,236 kg, prezintă provocări juridice serioase în Europa, în ceea ce privește clasificarea vehiculului.

    Cu o greutate totală declarată de aproximativ 4 tone, Cybertruck depășește limita de 3,5 tone pentru un permis de conducere standard categoria B. Acest lucru supune automat mașina unor reguli mai stricte, putând impune majorității proprietarilor să obțină un permis categoria C1 (pentru camioane) și instalarea obligatorie a unui limitator de viteză/tahograf, ca la vehiculele comerciale de peste 3,5 tone.

  • Cybertruck-ul este blocat pentru vânzarea în masă în Europa, deoarece nu are omologare de tip UE obligatorie sau teste de impact publice.

    Această certificare impune ca vehiculul să treacă de teste de impact publice riguroase, efectuate de terți, în conformitate cu standarde europene stricte, care se concentrează pe protejarea pietonilor și a altor participanți la trafic. Bazându-se doar pe sistemul american de autocertificare a producătorilor, Cybertruck-ul nu îndeplinește cerința de bază a UE privind controlul independent al siguranței.

Mai multe articole din secțiunea Auto

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră