Mai multă autonomie 100% electrică, fără compromisuri, pentru BMW i3 și i3S

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 28.09.2018 - 16:47
Noua baterie de înaltă tensiune produsă la uzina BMW din Dingolfing are aceleași dimensiuni cu cea veche şi constă din opt module, fiecare cu 12 celule de stocare.

BMW i3, singura electrică de pe piață cu peformanțe de hot-hatch, a primit un binemeritat upgrade energetic. Noua baterie de 120 Ah și cu o capacitate de 42,2 kWh oferă premisele unei autonomii în condiții reale de trafic de până la 260 de kilometri.

SHARE

Dacă la lansare, în 2013, BMW-ul i3 beneficia de o baterie de 60 Ah și 22,6 kWh, cea de-a doua generație de baterie a urcat la 94 Ah și 33 kWh, iar, acum, a treia generație a ajuns la 120 Ah și 42,2 kWh, ceea ce demonstrează preocuparea continuă a bavarezilor pentru mobilitatea eco fără compromisuri în ceea ce privește plăcerea de a conduce. Instalată jos, în podeaua automobilului, noua baterie de înaltă tensiune produsă la uzina BMW din Dingolfing are aceleași dimensiuni cu cea veche şi constă din opt module, fiecare cu 12 celule de stocare. 

Cum masa automobilului a rămas cam aceeași după montarea noii surse de energie, performanţele şi consumul de energie au rămas și ele aproape neafectate de autonomia crescută. BMW i3, propulsat de un motor electric de 170 CP, accelerează în 7,3 secunde la 0 la 100 km/h, în timp ce BMW i3s, care oferă 184 CP, realizează sprintul în 6,9 secunde. Aceasta înseamnă că cele două modele stabilesc reperul pentru performanţe sportive în cadrul segmentului lor. Datorită livrării spontane a puterii - caracteristică pentru motoarele electrice, BMW i3 şi BMW i3s ating chiar nivelul maşinilor sport care au motoare termice considerabil mai puternice: acceleraţia în reprize (de la 80 la 120 km/h) se realizează în 5,1, respectiv 4,3 secunde.

Autonomia BMW i3 (120 Ah) este de 380-395 kilometri (anterior 290-300 km) conform NEDC şi de 285-310 kilometri (anterior 235-255 km) conform WLTP. Pentru BMW i3s (120 Ah), o autonomie de 360 kilometri* (anterior 280 km) a fost calculată conform NEDC, în timp ce WLTP a anunţat o autonomie de 270-285 kilometri (anterior 235-245 km). Prin urmare, în condiţii de zi cu zi, ambele modele sunt creditate de BMW cu o autonomie de 260 kilometri (anterior 200 km), după o serie de măsurători proprii utilizând un profil de condus urban: temperatură exterioară de 20°C, aer condiţionat pornit , precondiţionare, mod de condus ”Comfort”.

Noi dotări și finisări

În premieră, i3-ul normal va putea fi comandat cu un pachet sport. Elementul principal al noii opţiuni este suspensia sport, care este dotare standard la BMW i3s şi include amortizoare, arcuri şi bare stabilizatoare specifice, o suspensie coborâtă cu 10 milimetri, un ecartament extins şi jante de 20 de ţoli, din aliaj uşor, în finisare Jet Black sau bicoloră cu anvelope mixte. Aceast plus de dinamică este subliniat vizual prin intermediul contururilor negre ale pasajelor roţilor, care fac şi ele parte din pachetul sport BMW i.

Prin introducerea noii generaţii de baterie, designul modelelor BMW i3 şi BMW i3s a fost îmbogăţit cu accente noi. Varietatea de finisaje pentru caroseria celor două modele a fost extinsă pentru a include noua variantă Jucaro Beige metalizat cu accente în Frozen Grey. Totodată, culorile pentru exterior Mineral Grey metalizat, Imperial Blue metalizat, Melbourne Red metalizat, Capparis White şi Fluid Black sunt disponibile în continuare. 

Pentru a se potrivi cu noua culoare a caroseriei, designul interior Loft opţional include acum tapiţerie "Electronic" în combinaţie de stofă şi Sensatec - în Carum Grey cu accente maro şi suprafeţe interioare în Electronic Brown.

Ca alternativă la farurile LED standard, farurile LED adaptive sunt disponibile acum cu funcţie automată de atenuare selectivă pentru faza lungă. Tehnologia matrix inovatoare pentru faza lungă creşte raza vizibilităţii şi în acelaşi timp se evită orice efect de orbire a celorlalţi participanţi la trafic. În acest scop este divizată în patru segmente dispuse orizontal, care pot fi activate şi dezactivate independent unele de altele la viteze de peste 70 km/h. 

Segmentele fazei lungi sunt controlate în funcţie de situaţia din trafic. Imediat ce camera frontală înregistrează un automobil ce vine din sens opus sau unul care rulează în faţă în aceeaşi direcţie, spaţiul în care este localizat acesta este iluminat doar cu faza scurtă. Acest lucru este realizat prin dezactivarea segmentelor matrix ale fazei lungi care sunt responsabile pentru această zonă. Suprafeţele de drum rămase continuă să fie iluminate de faza lungă. Funcţiile farurilor LED adaptive includ şi lumini de viraje şi asistent pentru faza lungă.

Afişarea optimizată a meniului pentru sistemul de operare iDrive, cu butoane în structură panou şi mod live, este disponibilă acum în combinaţie cu sistemul de navigaţie Business, disponibil opţional. Prin aceasta, conţinutul dorit este disponibil acum mai rapid şi mai confortabil. Mai mult, programul de echipamente opţionale include acum şi opţiunea de telefonie cu încărcare wireless, care permite ca telefoanele mobile compatibile să fie încărcate fără utilizarea unui cablu. Hotspotul LAN wireless, nou disponibil pentru BMW i3 şi BMW i3s, oferă o conexiune online rapidă pentru până la 10 dispozitive finale în automobil.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te