Începând din 25.07.2022, RAR aplică prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.120/2021, în baza căreia a fost elaborat protocolul încheiat cu ANAF, pentru autovehiculele utilizate care provin din state membre UE și pentru care se solicită eliberarea Cărții de Identitate a Vehiculului (CIV) în vederea înmatriculării în România.
Astfel, RAR eliberează CIV doar persoanei fizice sau juridice care a cumpărat autovehiculul dintr-o țară membră UE și care este menționată în documentele de achiziție.
Citește și: Festivalul Vitezei de la Goodwood. Inovațiile trecutului, prezentului și viitorului
Pe lângă certificatul de înmatriculare, achizitorul intracomunitar (sau împuternicitul legal al acestuia) va trebui să prezinte și documentele de achiziție intracomunitară (de exemplu: factură sau contract de vânzare-cumpărare).
ANAF poate suspenda eliberarea CIV
Potrivit OG nr.78/2000, cu modificările aduse de OUG nr.120/2021, „eliberarea cărţii de identitate a vehiculelor rutiere poate fi suspendată pe o perioadă de maximum 5 zile la solicitarea motivată a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. Procedura de eliberare a cărţii de identitate a vehiculului va fi reluată din oficiu după expirarea acestui termen.”
Citește și: FOTO „El Papucino”, modelul Dacia care circulă în Mexic, a dat pe spate toți zarzavagii
În situația în care, după introducerea datelor, ANAF decide suspendarea eliberării CIV, sistemul informatic semnalizează blocarea, iar emiterea CIV va fi posibilă doar după perioada de suspendare impusă de ANAF.
Solicitantul activității va fi informat de reprezentantul RAR că pentru autovehiculul respectiv eliberarea cărţii de identitate a fost suspendată pe o perioadă de maximum 5 zile la solicitarea motivată a ANAF, iar pentru mai multe informații suplimentare poate fi contactată această autoritate.