Folosind multe soluții tehnice de la Kadett B și o siluetă semnată de carosierii francezi Chausson și Brissoneau & Lotz, Opel-ul GT proiectat de Erhard Schnell și echipa sa la Rüsselsheim, primul centru de design al producătorului în Europa, a fost prezentat pentru prima dată la Salonul Auto de la Frankfurt din 1965, sub forma unui prototip de performanță – Experimental GT. Și, cum conceptul a fost primit cu entuziasm de public și presa de specialitate, trei ani mai târziu a intrat în producția de serie.
La fel ca designul exterior, interiorul modelului GT, cu scaunele tip ”bucket”, volanul cu trei spițe și instrumentele rotunde, emana un farmec care continuă să îi încânte și azi pe fani. Însă, în ciuda apelului la emoții, designerii modelului GT au fost foarte atenți și la siguranță, oferind creației lor centuri de siguranță cu prindere în trei puncte, și protecție integrală la impact lateral și răsturnare.
Clienții Opel GT puteau alege dintre două motoare cu patru cilindri, unul cu o cilindree de 1.1 litri și 60 de cai putere, împrumutat de la Kadett B, și unul de 1.9 litri și 90 de cai putere, de la modelul Rekord. GT 1900 a fost foarte popular, chiar de la început. Viteza maximă de 185 km/h și accelerarea 0- 100 km/h în 11,5 secunde erau întocmai ceea ce doreau cumpărătorii. Roțile din spate erau acționate de o cutie de viteze manuală cu patru trepte. Clienții europeni comandau foarte rar transmisia automată opțională cu trei trepte, dar de partea cealaltă a Atlanticului aceasta a fost foarte populară.
Primul Opel GT și-a încântat clienții până la încetarea producției în 1973. Datorită performanțelor sale, designului unic și prețului atractiv, popularitatea modelului GT a depășit toate așteptările. În total au fost produse 103.463 de unități în doar cinci ani.
Resuscitare după 34 de ani
În anii 1980, Opel a câștigat inimile pasionaților de mașini sport cu Manta. Iar anii 1990 au fost ai celebrului Calibra. Apoi, anii 2000 au început cu Speedster-ul cu ADN de Lotus.
La 34 de ani de la ieșirea din producție a primei generații, însă, în 2007, Opel a resuscitat GT-ul. Dezvoltat pe aceeași platformă GM Kappa cu Saturn Sky și Pontiac Solstice, a doua generație Opel GT n-a mai avut nimic în comun cu Corvette-ul și se lăuda cu un motor turbo Ecotec de 2.0 litri, cu injecție directă, de 260 de cai putere. Deși avea potențial, criza economico-financiară care a lovit în 2008 i-a tăiat aripile. Din 2007 până în 2010, au fost produse puțin peste 7.500 de exemplare, cu un ”maxim” de două bucăți în 2010.
În 2016, la Salonul Auto de la Geneva, Opel a prezentat un nou concept de GT. Dar, anul trecut, Opel a fost cumpărat de PSA Peugeot-Citroen, și nu se mai știe nimic despre dezvoltarea unui viitor astfel de model de serie.