FOTO Un român a făcut Lefkada – Brașov în 2 zile. A încărcat Tesla Model Y de 5 ori. Cost: 600 lei

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 04.07.2023 - 14:09
Un român a făcut Lefkada – Brașov în 2 zile. A încărcat Tesla Model Y de 5 ori. Cost: 600 lei - Foto: electromobilitate.com
Un român a făcut Lefkada – Brașov în 2 zile. A încărcat Tesla Model Y de 5 ori. Cost: 600 lei - Foto: electromobilitate.com

Cu mașina electrică, pe lângă pauzele fiziologice și opririle volunare, pierzi timp și la încarcat. Un român a făcut Lefkada – Brașov, 1.311 km, în 2 zile. A încărcat de 5 ori și a dormit o noapte la București, dar a mers cu viteze medii echivalente cu ale mașinilor termice.

SHARE

Dacă un brașovean a făcut Brașov – Lefkada cu o mașină electrică Citroen e-C4 în 3 zile, cu 8 încărcări rapide, un altul, după o vacanță de două săptămâni în Grecia, a făcut Lefkada – Brașov, 1.311 km, în 2 zile, dar cu o Tesla Model Y Performance.

Conform poveștii și datelor prezentate pe electromobilitate.com, a mers cu viteze medii echivalente cu ale mașinilor termice, a condus 16h 58min și a încărcat de 5 ori, în total 2h 25min. Pe lângă pauzele de încărcare, brașoveanul cu Tesla Model Y Performance a făcut și câteva opriri recreative, timpul final al călătoriei Lefkada – Brașov fiind de 20h 7min. 

Citește și: FOTO Un bucureștean a fost cu mașina electrică la Istanbul: A condus 23 de ore, a încărcat de 6 ori

Un român a făcut Lefkada – Brașov, 1.311 km, în 2 zile. A încărcat Tesla Model Y de 5 ori. L-a costat curentul circa 600 de lei

Brașoveanul care a făcut Lefkada – Brașov, 1.311 km, în 2 zile, cu o Tesla Model Y Performance a realizat un bilanț extrem de detaliat al drumului cu mașina electrică, notând timpii de condus, pauzele, timpii de încărcare și valorile bateriei.

De asemenea, românul spune și cât l-a costat curentul încărcat la stațiile rapide de pe traseu. Aproximativ 600 de lei, fără a lua în calcul energia deja existentă în baterie la plecare (53%). Dar nu pune la socoteală și noaptea de cazare la hotel în București. Probabil, a stat la o rudă sau un prieten.

„Lungul drum spre casă a însemnat 1.311 km, conducând 16h 58min și încărcând 2h 25min. Consumul mediu a fost de 18,5 kWh/100 km. Durata totală, condus, încărcări și pauze a fost de 20h 7min, excluzând faptul că am dormit peste noapte la București.

Partea I: Lefkada – Mitikas

Am oprit aici doar pentru niște poze, nefiind necesară o pauză. Și nu poți refuza soția, mai ales când mai ai peste 1.000 km până acasă.

distanță: 36,9 km
durată: 37min
consum mediu: 14,6 kWh/100 km
viteză medie: 61 km/h
temperatură medie: 22 grade
SoC la plecare: 53%
SoC la destinație: 46%

Citește și: În cât timp a ajuns o familie de români în Halkidiki cu o Tesla electrică? A alimentat de 3 ori

Partea a II-a: Mitikas – Neokesaria

distanță: 83,7 km
durată: 59 min
consum mediu: 22,9 kWh/100 km
viteză medie: 89 km/h
temperatură medie: 22 grade
SoC la destinație: 20%
Date încărcare:

SoC: 20% – 70%
durată: 22min
energie încărcată: 39,14 kWh
eficiență: 94%
cost: 129,07 RON

Partea a III-a: Neokesaria – Grevena

De data aceasta o pauză a fost necesară, dar nu pentru mașină ci pentru pasageri, nevoile fiziologice solicitând-o.

distanță: 92,1 km
durată: 56 min
consum mediu: 19,1 kWh/100 km
viteză medie: 100 km/h
temperatură medie: 18 grade
SoC la destinație: 46%

Citește și: Un român își vinde mașina electrică după un an: Autonomie scăzută iarna, extraurban mai bine nu

Partea a IV-a: Grevena – Veria

Aici am avut parte de ceață densă pentru câțiva kilometri, cu vizibilitate sub 50m.

distanță: 97,2 km
durată: 55 min
consum mediu: 17,4 kWh/100 km
viteză medie: 109 km/h
temperatură medie: 18 grade
SoC la destinație: 23%

Și de data aceasta am avut două sesiuni de încărcare, acum deoarece nu observasem ce vă spuneam mai sus legat de cei doi conectori de grosimi diferite și în loc să cuplez conectorul de 150 kW l-am cuplat pe cel de 75 kW. Am observat totuși în timp util, deci n-am pierdut foarte mult timp.

Date încărcare:

SoC: 23% – 70%
durată: 24min
energie încărcată: 36,65 kWh
eficiență: 85 – 95%
cost: 128,88 RON

Partea a V-a: Veria – Promachonas

Trecerea graniței a fost frustrantă, deși nu a durat mult, ci fix o oră, datorită bulgarilor care tot încercau să se bage în față. De aici și până la Marikostinovo au mai fost 8 km, consumând 5% din baterie până acolo (inclusiv perioadă petrecută în punctul de frontieră).

distanță: 179,1 km
durată: 1h 46min
consum mediu: 21,6 kWh/100 km
viteză medie: 111 km/h
temperatură medie: 21 grade
SoC la destinație: 17%

La stația de la Marikostinovo am găsit un BMW iX3 la stația de 150 kW, avea deja SoC aproape 70% (în aplicația Fines poți vedea procentul de baterie al celor ce încarcă) și am cuplat la stația mai mică, de 75 kW, pentru a-l lăsa pe el să termine mai repede și să ma mut ulterior. Când am văzut că se apropie de 80% am mutat mașina și am plecat la benzinărie. Am fost surprins când am văzut în aplicația Tesla o putere de încărcare de peste 140 kW. Vă spuneam mai devreme că în momentul în care am încărcat cu Marius nu am depășit niciunul 75 kW. Acum am avut un peak de 144 kW. Și sunt sigur că celălalt șofer încărca în continuare, urmărind progresul acestuia în aplicație.

Date încărcare:

SoC: 12% – 70%
durată: 33min
energie încărcată: 44,5 kWh
eficiență: 95%
cost: 93,42 RON

Partea a VI-a: Marikostinovo – Eleshnitsa

La scurt timp după ce am plecat din Marikostinovo a început să plouă, domol până am trecut de Sofia, apoi destul de puternic, conducând cu viteză redusă din cauza riscului de acvaplanare.

distanță: 203,3 km
durată: 2h
consum mediu: 22,4 kWh/100 km
viteză medie: 103 km/h
temperatură medie: 19 grade
SoC la destinație: 7%

De data aceasta am decis să ocolim Sofia și am ales stația Fines din benzinăria Petrol de pe autostrada din apropiere de Eleshnitsa. Stație cu doi conectori și putere maximă de 150 kW. Încărcarea a decurs foarte bine, dar benzinăria nu era chiar cea mai modernă în care am intrat. Chiar și așa am avut la dispoziție o toaletă și posibilitatea de a cumpăra ceva de ronțăit.

Date încărcare:

SoC: 7% – 80%
durată: 34min
energie încărcată: 56,02 kWh
eficiență: 94%
cost: 119,18 RON

Partea a VII-a: Eleshnitsa – Giurgiu

Cerul s-a înseninat și până aproape de jumătate drumului dintre Plevna și Ruse am mers foarte bine. Ulterior lucrurile s-au schimbat brusc și o ploaie torențială ne-a dat ceva emoții, fiind porțiuni unde viiturile ce coborau de pe dealuri ajungeau la 20-30 cm și drumul nu mai era vizibil. Dar am continuat ușor și am ajuns cu bine la Ruse.

distanță: 285,5 km
durată: 3h 50min
consum mediu: 15,4 kWh/100 km
viteză medie: 79 km/h
temperatură medie: 18 grade
SoC la destinație: 20%

La Ruse a fost pentru prima dată când rețeaua Fines ne-a dezamăgit, stația de la reprezentanța VW fiind defectă, deși în aplicație era marcată ca funcțională. Nicio problemă însă pentru că imediat ce treci granița se găsesc 2 stații de putere mare în benzinăriile Petrom, pe dreapta Eldrive de 120 kW, iar pe stânga Renovatio de 300 kW. Am ales bineînțeles Renovatio, având SoC destul de mic pentru o încărcare rapidă, iar stația nu a dezamăgit, livrând până la 163 kW.

Date încărcare:

SoC: 20% – 84%
durată: 32min
energie încărcată: 45,8 kWh
eficiență: 94%
cost: 114,6 RON

Partea a VIII-a: Giurgiu – București

distanță: 70,8 km
durată: 1h 11min
consum mediu: 15,6 kWh/100 km
viteză medie: 61 km/h
temperatură medie: 18 grade
SoC la destinație: 69%

Partea a IX-a: București – Câmpina

distanță: 95,4 km
durată: 1h 25min
consum mediu: 17,6 kWh/100 km
viteză medie: 72 km/h
temperatură medie: 26 grade
SoC la destinație: 44%

Partea a X-a: Câmpina – Brașov

distanță: 76,6 km
durată: 1h 15min
consum mediu: 17,2 kWh/100 km
viteză medie: 63 km/h
temperatură medie: 20 grade
SoC la destinație: 25%”, a notat brașoveanul a făcut Lefkada – Brașov cu Tesla Model Y Performance.

URMĂREŞTE-NE PE GOOGLE NEWS

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te