FOTO Brașov – Lefkada, cu o mașină electrică Citroen e-C4: 3 zile pe drum, 8 încărcări rapide

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 28.06.2023 - 14:58
Sursa foto: Pexels/ Chris Margaritis
Brașov – Lefkada, cu o mașină electrică Citroen e-C4: 3 zile pe drum, 8 încărcări rapide - Foto: Facebook/Mașini electrice
Brașov – Lefkada, cu o mașină electrică Citroen e-C4: 3 zile pe drum, 8 încărcări rapide - Foto: Facebook/Mașini electrice
Brașov – Lefkada, cu o mașină electrică Citroen e-C4: 3 zile pe drum, 8 încărcări rapide - Foto: Facebook/Mașini electrice

Mașina electrică i-a schimbat conceptul de vacanță unui brașovean. În loc să ajungă în Grecia „dintr-o bucată”, cum făcea cu mașina termică, a transformat și drumul până în Lefkada în vacanță. A înnoptat la Pleven și Salonic, a vizitat locuri noi și a încărcat rapid de 8 ori.

SHARE

De la Brașov până pe insula Lefkada sunt circa 1.050 de kilometri. Conform Google Maps, drumul poate fi parcurs cu mașina în 13-14 ore, în funcție de trafic și respectând toate limitele de viteză, plus, bineînțeles timpii pierduți la trecerea vămilor. 

Cum bateria nu se încarcă în 5-10 minute ca rezervorul de benzină ori motorină, iar la viteza legală, de 140 km/h, pe autostradă în Bulgaria, de exemplu, mașina electrică golește repede bateria, un brașovean cu un  Citroen e-C4 și-a tranformat și drumul până în Preveza în vacanță.

A făcut 3 zile, a dormit la Pleven și la Salonic, a vizitat locuri noi, parcugând în total 1.322 de kilometri, în loc de 1050 de kilometri, și a încărcat rapid de 8 ori, dorind să aibă mereu cel puțin 20% rezervă de baterie. 

Citește și: FOTO Un bucureștean a fost cu mașina electrică la Istanbul: A condus 23 de ore, a încărcat de 6 ori

Brașov – Lefkada, cu o mașină electrică Citroen e-C4: 3 zile pe drum, 8 încărcări rapide

„Am plecat din Brașov. Dar pentru că vacanța asta a fost cu electrica am gândit-o altfel. În loc să fac Grecia "dintr-o bucată" în 14 ore am ales să fac și din drum o vacanță.

Așa că am plecat la 12 ziua din Brașov (nu am vrut să mă mai trezesc în noapte pentru a pleca în vacanță), m-am oprit o seara în Bulgaria undeva după Pleven, cu 3 încărcări, una în București unde am încărcat în timp ce am mâncat (încărcat la Decathlon, mâncat la Ikea), o încărcare scurta la Giurgiu Petrom vamă și una la Obnova.

A doua zi ne-am oprit în Salonic pentru că am trecut de atâtea ori pe lânga el și nu îl vizitasem niciodata. Încărcări la Dragichevo, Kulata și Salonic.

Și abia a treia zi am ajuns la Preveza unde aveam cazarea dupa ce am mai incarcat de doua ori”, a povestit brașoveanul care a plecat în Lefkada cu Citroen e-C4, pe formul „Mașini electrice”, de pe Facebook. 

Citește și: În cât timp a ajuns o familie de români în Halkidiki cu o Tesla electrică? A alimentat de 3 ori

„Am mers pe varianta "mai bine să fie". Până la Preveza am făcut 1322 km și consumul mediu a fost de 15 kwh/100 km asta însemnă ca mi-au trebuit aproape 200 kwh pentru tura asta, adica 4,4 "baterii" descărcate de la 100% la 0 (bateria mea este de 45 kwh).

Așa că nu sunt foarte multe încărcări în condițiile în care să stai să incarci la o statie rapidă peste 85% mi se pare o prostie iar o rezerva de sub 20% baterie mie îmi dă fiori reci”, a mai explicat șoferul. 

90-100 km/h pe șosea, maximum 110-120 km/h pe autostradă

Deși în Bulgaria viteza legală pe autostradă e de 140 km/h și în Grecia de 130 km/h, brașoveanul nu a depășit 110-120 km/h cu Citroen e-C4 până în Lefkada, pentru că la viteze mari mașina electrică e „maxim de energofagă”.

„110-120 pe autostradă (și e multă autostradă 🙂) și 90-100 în rest. Dar până nu mergi mult în afara localităților nu ai cum să înțelegi că și mersul cu 90 pe autostradă este maxim de energofag pentru că, spre deosebire de drumul național, nu există aproape deloc momente de regenerare ci doar consum continuu.

Dacă mai adaugi la asta si geografia terenului, zona preponderent muntoasa... iaca rezultatul”, a povestit brașoveanul cu e-C4, mândru că a obținut un consum mediu de doar 15 kWh.

Citește și: Mr Bean și-a luat mașină electrică: Mă simt înșelat. Mai bine păstrezi mașina veche pe benzină

Și-a vândut mașina termică și s-a ales cu o aventură

Brașoveanul care a plecat în Lefkada cu o mașină electrică Citroen e-C4 pare să regrete că și-a vândut mașina termică.

„Când am programat vacanța asta aveam încă mașina termică. Între timp am vandut-o, prețul biletelor la avion a explodat și uite așa m-am ales cu o aventură!

Cert este că dacă am reușit acum, în condițiile în care infrastructura este "sublima dar aproape lipsește cu desăvârșire", este clar că în câțiva ani drumuri de genul asta vei putea face electric fără emoții. (...)

Dintre cele 3 țări (România, Bulgaria, Grecia) Grecia este cu cea mai slabă infrastructură. Singurul avantaj aici este că, până acum, am văzut doar două Tesla cu număr de Grecia și nici o altă electrică și pe drum un BMW i3 și un Ioniq, deci nu riști în nici un caz să prinzi o priză ocupată”, a punctat românul.

URMĂREŞTE-NE PE GOOGLE NEWS

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te