Prima linie de troleibuz din București a fost dată în folosință cu 75 de ani în urmă, în noiembrie 1949. Iar presa vremii titra că „Inaugurarea primei linii de troleibuse a prilejuit o însuflețită manifestare a prieteniei româno - sovietice”.
Citește și: FOTO Știți ce este „firobuzul”? A circulat pentru prima dată în România, acum 81 de ani
Primul troleibuz din București circula pe Kiseleff acum 75 de ani. Era „Made in URSS”, MTB-82D
Inaugurarea sistemului troleibuze din București, cu vehicule tip MTB 82D (МТБ 82Д) provenite din URSS, a avut loc într-o zi de duminică, pe 6 noiembrie 1949, cu doar 5 vehicule, serviciul cu călători începând pe 10 noiembrie 1949, informează forum.metrouusor.com.
Primele 5 troilebuze sovietice, produse la Uzina Nr.82 Tușino (militară, n. red.), au purtat inițial numerele de parc #601-#605. La puțin timp după darea în folosință, au fost renumerotate în #4001-#4005.
În 1950, a sosit al 6-lea troleibuz din URSS (#4006), de data aceasta de la noua uzină din Engels (ZiU) unde a fost transferată producția de troleibuze în 1950.
Citește și: FOTO Cum arată noile troleibuze Solaris Trollino pentru București: 580.000€ bucata. Când vor circula
Cea de a doua linie de troleibuze din București, linia 81, a fost dată în folosință în anul 1956. Cu această linie, a fost extins primul traseu de la Gara de Nord și la Aeroportul Băneasa.
Câteva luni mai târziu, au apărut liniile 82 și 83, care circulau pe la Piața Universității, asigurând legătura Aeroportului cu Piața de Flori (nordul Pieței Unirii de astăzi). Axa est-vest a fost dată în folosință în anul 1957.
La ora actuală, Bucureștiul are cea mai mare rețea de troleibuz din România, având 14 linii în exploatare.
Din 1959, troleibuzele sovietice MTB 82D au început să fie asamblate la Uzinele 23 August
În anul 1950, la Uzinele 23 August, a început asamblarea a două troleibuze MTB 82D (#4007 și #4008).
Șasiul, elementele caroseriei și elementele de amenajare interioară veneau din URSS, dar electromotorul de tracțiune provenea de la uzina bucureșteană Klement Gottwald, viitoarea Dinamo, viitoarea UMEB/IMEB.
Citește și: FOTO Un troleibuz românesc Rocar 217E, pensionat după 26 de ani, a fost salvat și dus la muzeu
Echipamentul electric era realizat la Intreprinderea Electroaparatej și la Cooperativa Electrocasnica.
Troleibuzul #4007, de exemplu, a intrat în serviciu pe 19 ianuarie 1951.