În încercarea de a face mașinile electrice mai atractive, mulți constructori au apelat la resuscitarea cu alimentare la priză a unor modele legendare. Volkswagen, de exemplu, a venit cu ID. Buzz, reinterpretarea electrică a „Bulli”-ului, iar Renault a lansat R5 E-Tech, în amintirea R5-ului. Și „moda” continuă. Și, de ce nu, ar putea ajunge și la Dacia.
Estafette electric sau cum ar putea Dacia să dea lovitura pe piața utilitarelor ușoare
Vehiculul comercial ușor cu tracțiune față Renault Estafette (4,07 lungime, 1,78 m lățime și 1.93 m înălțime) a fost fabricat între 1959 și 1980 și a scris istorie în logistica din Europa.
Iar în anii 1970, Dacia a asamblat la Mioveni o utilitară ușoară, tip dubiță, botezată Dacia D6 Estafette, după Renault-ul omonim.
Citește și: FOTO „Duba anului” 2025 este electrică, cu pilă pe hidrogen. Plinul în 5 minute și 700 km autonomie
Mai precis, între 1975 și 1978, producătorul auto Dacia a asamblat prima și singura dubiță/furgonetă făcută în România, Dacia D6 Estafette. Majoritatea pieselor venea sub formă de kit CKD de la Renault, din Franța.
Motorul și toate anexele (mai puțin pompa de apă și carcasa filtrului de aer) erau comune cu cele ale modelui Dacia 1300, fiind de fabricație românescă. Tot de fabricație românească erau sistemul de frânare al punții spate, geamurile, plafonierele, anvelopele și tapițeria.
Doar 642 de exemplare Dacia D6 Estafette au ieșit astfel de pe porțile fabricii de la Mioveni.
Citește și: FOTO Dubița „low-cost”, cu care Dacia ar putea umili concurența, concepută de studenții din Iași
Recent, Renault a prezentat conceptul Estafette, prototipul unei utilitare electrice compacte, de 4,87 m lungime, 1,92 m lățime și 2,59 m înălțime.
Utilitara are la bază platforma „FlexEVan” dezvoltată de Groupe Renault în colaborare cu Volvo și, evident, nu are nicio legătură cu vreun model Dacia.
Dar, de ce nu, o Dacia Estafette electrică ar putea fi o idee, având în vedere că piața utilitarelor ușoare electrice abia se profilează.