FOTO Dubița „low-cost”, cu care Dacia ar putea umili concurența, concepută de studenții din Iași

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 19.10.2022 - 10:37
Concept Dacia Vaner / Foto: Tudor Cioroiu, Facebook
Concept Dacia Vaner / Foto: Tudor Cioroiu, Facebook
Dacia D6 Estafette / Foto: Wikipedia

În anii 1970, Dacia a asamblat la Mioveni o utilitară ușoară, tip dubiță, botezată Dacia D6 Estafette, după Renault-ul omonim. Acum, după mai bine de 40 de ani, o echipă de studenți din Iași a reinterpretat modern modelul. Dacă l-ar produce, Dacia ar putea da lovitura în segment.

Investește în acțiuni cu 0% comision!

Capitalul tău este expus riscurilor.
SHARE

O echipă de studenți de la Universitatea Națională de Arte ”George Enescu” din Iași – Facultatea de arte vizuale și design -, coordonată de Lect. Univ. Dr. Teodor-Stanciu Silviu și Prof. Univ. Dr. Jeni Pralea, a conceput Dacia Vaner, o reinterpretare retro-futuristică a Daciei Estafette, prima și singura dubiță/furgonetă de talie mare produsă de Dacia în anii 1970.

Design-ul conceptului de dubiță Dacia Vaner preia și reinterpretează o serie de elemente definitorii ale imaginii actuale de marcă a Dacia, inclusiv „semnătura” luminoasă și noul logo. Iar studenții universității din Iași spun că „urmând pricipiile prezente la Dacia, caroseria a fost concepută din lunii simple, bine definite, aspectuoase, din materiale sustenabile”.

Citește și: VIDEO Noutățile Salonului Auto de la Paris 2022: Francezii, Dacia și o avalanșă de mașini chinezești

De asemenea, studenții s-au gândit și la o gamă completă de autospeciale Dacia Vaner, randând modele specifice pentru Poșta Română, Poliția Română și servicii de ambulanță sau de transport elevi.

Dacia D6 Estafette, prima și singura dubiță/furgonetă făcută în România

Între 1975 și 1978, producătorul auto Dacia a asamblat prima și singura dubiță/furgonetă făcută în România, Dacia D6 Estafette. Majoritatea pieselor venea sub formă de kit CKD de la Renault, din Franța. Doar 642 de exemplare Dacia D6 Estafette au ieșit astfel de pe porțile fabricii de la Mioveni.

Citește și: EXCLUSIV Armand cere cetățenilor să îi „denunțe" pe cei care parchează ilegal. A făcut 135 de locuri

Motorul și toate anexele (mai puțin pompa de apă și carcasa filtrului de aer) erau comune cu cele ale modelui Dacia 1300, fiind de fabricație românescă. Tot de fabricație românească erau sistemul de frânare al punții spate, geamurile, plafonierele, anvelopele și tapițeria. Varianta de caroserie asamblată la Mioveni a fost cea transport mărfuri, cu plafon standard.

Principalul beneficiar al modelului Dacia D6 a fost Poșta Română, automobilul fiind vândut exclusiv instituțiilor de stat, potrivit Wkipedia.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2023 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te