Pe măsură ce sunt introduse mai multe automobile electrice, iar rata de adoptare a consumatorilor creşte, cererea de încărcare publică rapidă şi fiabilă creşte şi ea în paralel.
BMW, General Motors, Honda, Hyundai, Kia, Mercedes-Benz Group și Stellantis NV au anunțat că vor crea un nou joint-venture pentru o reţea de încărcare fără precedent, care va extinde semnificativ accesul autovehiculelor electrice la încărcarea de mare putere în America de Nord.
Obiectivul este de a instala cel puţin 30.000 de puncte de încărcare de mare putere în locaţii urbane şi pe autostradă pentru a oferi clienţilor posibilitatea de încărca oricând şi oriunde au nevoie.
Staţiile de încărcare instalate vor fi accesibile tuturor vehiculelor electrice cu baterii de la orice producător de automobile care utilizează sistemul de încărcare combinat (CCS) sau standardul de încărcare nord-american (NACS) şi se aşteaptă să îndeplinească sau să depăşească spiritul şi cerinţele programului Infrastructurii Naţionale pentru Automobile Electrice (NEVI) din SUA.
Citește și: SUA încep războiul bateriilor pentru mașini electrice cu China. Problema? Munca forțată
Joint-venture-ul îşi propune să devină reţeaua-lider de staţii de încărcare de mare putere din America de Nord.
Joint-venture-ul este de aşteptat să fie înfiinţat în acest an, sub rezerva condiţiilor obişnuite de încheiere şi a aprobărilor de reglementare.
Primele staţii se așteaptă să fie deschise în SUA în vara lui 2024 şi în Canada într-o etapă ulterioară. Fiecare locaţie va fi echipată cu mai multe încărcătoare DC de mare putere, facilitând călătoriile pe distanţe lungi pentru clienţi.
În conformitate cu strategiile de dezvoltare durabilă ale tuturor celor şapte producători de automobile, joint-venture-ul intenţionează să alimenteze reţeaua de încărcare exclusiv cu energie regenerabilă.
"America de Nord este una dintre cele mai importante pieţe auto din lume - cu potenţialul de a fi lider în mobilitatea electrică. Accesibilitatea la încărcarea de mare viteză este unul dintre factorii-cheie pentru accelerarea acestei tranziţii. Prin urmare, şapte producători de automobile formează acest joint-venture cu obiectivul de a crea o experienţă de încărcare pozitivă pentru consumatorii de automobile electrice. BMW Group este mândru că se numără printre fondatori”, a declarat Oliver Zipse, directorul executiv BMW.
Citește și: Chinezii bagă spaima în constructorii de mașini electrice: Baterie care încarcă 400 km în 10 minute
Iar, de exemplu, Jaehoon Chang, directorul executiv Hyundai, a explicat că "investiţia Hyundai în acest proiect se aliniază cu viziunea noastră «Progress for Humanity» de a face transportul durabil mai accesibil. Competenţa Hyundai în electrificare va ajuta la redefinirea peisajului de încărcare şi aşteptăm cu nerăbdare să lucrăm cu ceilalţi parteneri în timp ce creăm această reţea de încărcare vastă de mare putere."
72 de automobile electrice se bat pe un punct de încărcare în SUA
Potrivit Departamentului de Energie al SUA, în iulie 2023, există 32.000 de puncte de încărcare rapidă DC disponibile public în Statele Unite pentru a fi utilizate de 2,3 milioane de automobile electrice, un raport de 72 de automobile per punct de încărcare. NREL (National Renewable Energy Laboratory / Laboratorul Naţional de Energie Regenerabilă) estimează că vor fi necesare 182.000 de puncte de încărcare rapidă DC pentru a susţine 30-42 de milioane de automobile aşteptate pe şosele până în 2030.
Având în vedere că vânzările de automobile electrice din SUA se estimează că vor depăşi 50% din vânzările totale din SUA până în 2030, extinderea infrastructurii de încărcare fiabilă va deveni şi mai critică pentru adoptarea pe scară largă a maşinilor electrice.
Crearea unei reţele de încărcare de cea mai bună calitate va asigura că infrastructura de automobile electrice va sprijini vânzările actuale şi proiectate de maşini electrice şi va stimula adoptarea acestora.