Specialiștii în echipalente off-road de la Mudster au lansat versiunile finale ale scuturilor pentru Duster 3 și Bigster, o soluție gândită să corecteze o vulnerabilitate reală din arhitectura platformei comune: lipsa protecției în zona conductelor de combustibil și a bateriei sistemului hybrid.
Citește și: FOTO Unei Dacia Duster i-a explodat bateria. Care sunt posibilele cauze, ce pot face șoferii
Duster și Bigster, vulnerabile în zona conductelor și a bateriei hybrid. Un scut costă 400-700 €
Există două tipuri de scuturi pentru Duster 3 și Bigster, unul din oțel și unul din aluminiu, care au fost dezvoltate în urma testelor din teren și a feedbackului primit direct comunitatea „Dacia Duster Trails & Technical”.
Ele reprezintă un upgrade critic și esențial pentru secțiunea mediană a podelei și rezervorul de combustibil.
Scuturile ajuta, de asemenea, și din punct de vedere aerodinamic, dar și fonic, reducând și zgomotul aproape de nivelul initial.
Citește și: Povestea românului care a desenat Dacia Bigster: Întâi a fost designer de amenajări interioare
Variante de scuturi disponibile pentru Duster 3 și Bigster:
- Oțel 1.5 mm – o alegere echilibrată pentru majoritatea utilizatorilor. Grosime optimă pentru protecție în off-road dar și greutate moderată si care nu alterează comportamentul mașinii. Preț estimativ: 1.995 lei (cca. 400 €)
- Aluminiu 4 mm – opțiune pentru cei care doresc protecție ridicată, dar urmăresc reducerea greutății totale a vehiculului. Ideal pentru utilizatori care au echipamente suplimentare grele montate (cort, portbagaj, kituri de campare).
Preț estimativ: 3.650 lei (cca. 700 €)
Aceste scuturi sunt mai grele, evident, decât cele de pâsla, dar trebuie sa luați în calcul că scuturile de pâsla se încarcă cu noroi și devin un fel de chirpici, iar iarna ele sunt pline de gheață și sare.
Scuturile din oțel sau aluminiu au geometrii optimizate pentru disiparea căldurii și evacuarea apei, au prinderi multiple, si fără puncte de stres localizat. Materialele sunt conforme cu cerințele de durabilitate în off-road și climă umedă.
Pentru versiunile din oțel, specialiștii recomandă aplicarea unui strat protector „Raptor” înainte de montaj. Această protecție suplimentară reduce semnificativ riscul de coroziune, minimizează efectele impactului cu pietre și ușurează curățarea după expunerea la noroi sau sare.