De ce unii șoferi bagă apă, pe lângă aer, în cauciucuri? „Perfomanța vehiculului se îmbunătățește”

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 11.09.2024 - 15:33
De ce unii șoferi bagă apă, pe lângă aer, în cauciucuri? „Perfomanța vehiculului se îmbunătățește” - Foto: Freepik
De ce unii șoferi bagă apă, pe lângă aer, în cauciucuri? „Perfomanța vehiculului se îmbunătățește” - Foto: Freepik
De ce unii șoferi bagă apă, pe lângă aer, în cauciucurile vehiculului - Foto: teamtractor.com - Imagine cu rol ilustrativ
De ce unii șoferi bagă apă, pe lângă aer, în cauciucurile vehiculului - Foto: teamtractor.com - Imagine cu rol ilustrativ
De ce unii șoferi bagă apă, pe lângă aer, în cauciucurile vehiculului - Foto: blog.bridgestone-agriculture.eu - Imagine cu rol ilustrativ
De ce unii șoferi bagă apă, pe lângă aer, în cauciucurile vehiculului - Foto: blog.bridgestone-agriculture.eu - Imagine cu rol ilustrativ

Unii șoferi bagă apă, pe lângă aer, în cauciucurile vehiculului pentru a le echilibra mai bine, a menține temperatura pneurilor în parametrii și, de exemplu, pentru a reduce gradul de uzură al anvelopelor.

SHARE

Nu încercați să faceți presiunea cu aer și apă la mașinile personale! Această „tehnică” este rezervată șoferilor de tractoare grele. 

De ce unii șoferi bagă apă, pe lângă aer, în cauciucurile vehiculului

Introducerea de apă în pneurile tractoarelor mari și puternice, utilizate de exemplu în agricultură, este esențială din mai multe puncte de vedere, potrivit specialiștilor. 

Citește și: Atenție, șoferi! Aceste tipuri de anvelope de iarnă și All-Seasons nu mai sunt bune de iarna aceasta

În primul rând, adăugarea de apă crește greutatea roților, oferind o tracțiune mai bună, mai ales pe câmpurile agricole unde aderența este esențială.

Apoi, roțile mai grele coboară centrul de greutate al tractorului, îmbunătățindu-i stabilitatea pe terenuri denivelate, pante și câmpuri accidentate.

Apoi, greutatea suplimentară a pneurilor ajută la distribuirea uniformă a masei/încărcăturii, reducând uzura anvelopelor și prelungind durata de viață a acestora. 

Citește și: Șoferii pot prelungi durata de viață a cauciucurilor mașinii cu un „truc” banal. Cum se face corect

De asemenea, apa din cauciucurile tractorului acționează ca balast, contrabalansând echipamentul remorcat sau încărcătura transportată și îmbunătățind performanța generală.

Nu în ultimul rând, în unele cazuri, apa ajută la reglarea temperaturii anvelopei. 

Apa în pneurile tractoarelor se bagă, dacă este cazul, până la nivelul valvei, adică până la aproximativ 75% din volumul interior al anvelopei. Restul se umflă cu aer. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te