Începând de miercuri, 19 octombrie 2022, pe 90 de străzi din zona centrală a orașului belgian Bruges bicicliștii au prioritate în fața autovehiculelor. Șoferii au dreptul să circule cu o viteză maximă de 30 km/h, dar nu au voie să depășească bicicletele, chiar dacă un biciclist rulează, de exemplu, relaxat pe mijlocul drumului. Iar traficul este monitorizat atent de polițiști și camere video.
Cele 90 de străzi din centrul orașului Bruges care formează „Zona pentru bicicliști” au o lungime totală de 13 kilometri.
Construirea de piste speciale pentru biciclete pe marginea străzilor, cum se practica până acum, cu o lungime echivalentă ar fi împovărat cu milioane de euro bugetul local. Așa, doar prin schimbarea statutului străzilor și montarea de semne de circulație, investiția a fost minimă, relatează themayor.eu.
Principalul mod de încălzire în Bruges este pe bază de motorină, cărbune și gaze
Potrivit unei evaluări oficiale, orașul Bruges a rămas în urmă față de obiectivele climatice stabilite pentru 2030. Emisiile de CO2 au scăzut, dar nu suficient.
Evaluarea subliniază că, în timp ce multe gospodării au devenit mai eficiente din punct de vedere energetic, scăzând consumul, principalul mod de încălzire rămâne pe bază de combustibilii fosili (cărbune, petrol, gaze, n.r.), care este o problemă pe termen lung cu care locuitorii și municipalitatea vor trebui să o facă față.
Pentru mobilitate, locuitorii din Bruge sunt încurajați să renunțe la mașini, primăria oferind un bonus de 500 de euro, bani ce pot fi folosiți pentru cumpărarea unei biciclete sau pentru abonament la transportul în comun.