Deocamdată, nu s-a stabilit de când și cum va fi aplicată noua reglementare, care deschide Cutia Pandorei interzicerii automobilelor convențonale în Europa. Dar ideea coaliției Vivaldi, formată din șapte partide (socialiști, liberali, ecologiști și două formațiuni creștin-democrate flamande), este ca Belgia să ajungă la neutralitate în ceea ce privește emisiile de carbon pentru a respecta standardele de mediu impuse de Uniunea Europeană până în 2026, informează moniteurautomobile.be.
De asemenea, decizia, care va afecta puternic piața auto și așa slăbită de pandemia de COVID-19, este destul de neclară. Politicienii belgieni vor trebui să definească clar ce se înțelege prin mașină de companie neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon.
Este vorba despre neutralitatea teoretică a produsului achiziționat, despre neutralitatea în exploatare sau despre mașini neutre integral în ceea ce privește emisiile de carbon, de la procesul de fabricație, la exploatare.
Ca idee, automobilele electrice sau pe pile de combustibil cu hidrogen sunt, deocamdată, cu cel puțin 35-40% mai scumpe decât modele termice echivalente.