Criza din industria auto, generată în principal de costurile mari ale electrificării automobilelor, duce la soluții extreme.
Volkswagen, cel mai mare producător auto european, are probleme serioase. Directorii grupului insistă că este nevoie de reduceri de capacităţi de producţie şi salarii pentru că cererea pentru autoturisme în Europa a scăzut în timp ce costurile din Germania fac imposibil pentru VW să concureze cu noii rivali din China.
Deja VW a luat decizia de a închide uzina sa istorică de la Bruxelles, care făcea Beetle în anii 1950, și se ia în calcul și posibile închideri a trei fabrici din Gemania.
Citește și: Efectul electrificării: Volkswagen închide uzina istorică de la Bruxelles. Făcea Beetle în anii 1950
Ar fi pentru prima dată în istoria de 87 de ani a a Volkswagen când compania ar închide o uzină din Germania. Iar angajații au lansat greve succesive.
Audi închide uzina istorică din Bruxelles, dar inaugurează o fabrică de mașini electrice în China
În acest context tulbure pentru Germania, țara supranumită „Motorul Europei”, însă, Audi a inaugurat o nouă fabrică în China, cu o capacitate de 150.000 de mașini electrice pe an, și a început producția de modele electrice în parteneriat cu constructorul chinez FAW.
Citește și: Porsche, în alertă. Strategia mașinilor electrice a eșuat. Circa 8.000 de angajați, în pericol?
Primul model care a intrat pe liniile de asamblare ale noii fabrici Audi - FAW din China este Audi Q6L e-tron, iar în viitorul apropiat uzina va asambla versiunea pentru piața din China a modelului Audi A6 e-tron.