1. Realizarea de către Ministerul Sănătății a unui Ghid de sănătate publică / Cod de bună practică privind măsurile de precauție în materie de sănătate pentru operatorii economici ce activează în acest domeniu. Asigurarea unor programe de testare a angajaților companiilor respective.
2. Realizarea și punerea în aplicare a unui Program Național de înnoire a parcului auto al autorităților publice prin achiziții publice de autovehicule, în special cu emisii reduse. Punerea în aplicare a legilor 37/2018 și 69/2017; actualizarea criteriilor pentru achiziția de autovehicule ecologice. Transpunerea Directivei pentru vehicule curate – “Clean Vehicle Directive” nr. 1161 / 2019, aceasta având obiective clare pentru autoritățile publice și mijloacele de transport, și pregătirea cadrului normativ subsecvent pentru punerea în aplicare începand cu august 2021.
3. Pregătirea din timp a cadrului normativ aplicabil Programelor Rabla Clasic și Rabla Plus, astfel încât operatorii din piață să aiba elementele necesare pregătirii anului 2021. Eliminarea prevederilor care limitează (leasing, test-drive) abordarea consistentă a Programului Rabla Plus de către potențialii beneficiari.
4. Eliminarea nedeductibiltății TVA pentru autovehiculele cu emisii zero sau scăzute
5. Realizarea unui parteneriat public – privat pentru descentralizarea înmatricularii către dealerii de automobile – digitalizarea procedurii de înmatriculare, în acord cu practica europeana din alte țări.
6. Punerea în aplicare a Programului de finanțare a infrastructurii pentru autovehiculele electrice (disponibil operatorilor economici) cu stații de încărcare la nivelul autostrăzilor, drumurilor europene și drumurilor naționale, în valoare de 53 milioane de euro, aprobat de către Comisia Europeana pentru România (AFM – Min. Mediului).
7. Introducerea în Planul Național Integrat în domeniul Energiei și Schimbărilor Climatice 2021-2030 a unor obiective pentru 2025 si 2030 privind numărul de autovehicule cu emisii zero sau scăzute și stații de încărcare (electrice, hydrogen, CNG, LNG).
8. Fiscalizarea comerțului cu autovehicule rulate (realizat de către persoane fizice dar și juridice), cu aplicare de la 1 ianuarie 2021 (beneficii pentru Bugetul de stat de cca. 700 milioane de euro / an).
9. Realizarea unui cadru normativ general pentru introducerea de către municipii a Zonelor cu emisii scăzute.
10. Modificarea impozitului anual pentru autovehicule, cu luarea în considerare pentru calculul acestuia a parametrilor legați de poluare sau schimbări climatice.