Instalația de climatizare a mașinii, fie că e simplă, manuală, ori automată, are nevoie de mentenanță pentru a funcționa bine.
Freonul, care include și uleiul compresorului, trebuie verificat la cel mult 2-3 ani, pentru ca sistemul să facă rece și compresorul să nu se strice, filtrul de polen sau de cabină, cum i se mai spune, trebuie înlocuit anual, iar tubulatura trebuie curățată și dezinfectată, cu soluții speciale sau prin ozonificare, pentru a nu răspândi bacterii nedorite.
Citește și: Când trebuie schimbat filtrul de polen al mașinii pentru a nu risca o boală respiratorie. Cu cărbune
AC-ul mașinii trebuie întreținut pentru a nu crea probleme. Costă 300 - 1.000 lei. Recomandările RAR
Specialiștii RAR prezintă câteva recomandări legate de folosirea aerului condiționat în sezonul cald și întreținerea instalațiilor de climatizare ale autovehiculelor.
Există două tipuri de freon, și anume tip R-1234YF, care se folosește la mașinile fabricate după anul 2017, un gaz sigur și prietenos cu mediul, reglementat printr-o directivă europeană, și tip R-134A folosit pentru autovehiculele produse între 1995 și 2017, gaz care se va elimina din folosință odată cu schimbarea parcului auto.
Verificați instalația de climatizare o dată pe an, recomandabil înaintea începerii sezonului cald, doar în service-uri autorizate și care au personal specializat.
Verificările și reumplerea cu freon a climei auto, în funcție de serviceul ales, variază între 300 și 1000 de lei.
Ca și utilizare a aerului condiționat, este recomandat să-l mențineți pornit la o temperatură cuprinsă între 20 și 24 de grade Celsius, pentru ca diferența între temperatura de afară și cea din interior să nu fie exagerat de mare, și pe modul ”auto”, pentru a evita creșterea consumului de combustibil.
Drumuri bune, răcoare și aer respirabil să aveți!”, transmit specialiștii RAR, pe Facebook.