Vei cheltui mulți bani dacă alegi acest tip de mașină. Este în topul preferințelor auto în România

DE Alexandra Lupascu | Actualizat: 14.06.2024 - 07:23
Vei cheltui mulți bani dacă alegi acest tip de mașină. Este în topul preferințelor auto în România Foto: Pexels (fotografie cu caracter ilustrativ)
Vei cheltui mulți bani dacă alegi acest tip de mașină. Este în topul preferințelor auto în România Foto: Pexels (fotografie cu caracter ilustrativ)

Cumpărătorii de mașini electrice ar trebui să fie conștienți de costul "astronomic" al înlocuirii regulate a anvelopelor cu durată scurtă de viață. Cei care dețin astfel de mașini trag un semnal de alarmă.

SHARE

Problema a fost evidențiată acum de un britanic, Jim Bassett, care își condusese noul Volkswagen ID.3 de numai 12.000 de kilometri când a descoperit că anvelopele sale spate trebuiau deja înlocuite.

Bărbatul a aflat la garaj că o problemă comună a mașinilor electrice cu tracțiune spate este că anvelopele se uzează mai repede. Acest lucru se datorează în principal faptului că vehiculele electrice au o greutate mai mare în comparație cu mașinile convenționale.

Din cauza bateriilor grele, mașina cântărește în jur de 1.800 de kilograme - cât un Jeep Wrangler 4x4.

Vei cheltui mulți bani dacă alegi acest tip de mașină. Este în topul preferințelor auto în România

"Sunt destul de bătrân, am avut mașini toată viața mea, dar niciodată nu a trebuit să schimb o anvelopă atât de devreme.

Sunt surprins, pentru că, din experiența mea, după 12.000 de kilometri, anvelopele sunt aproape noi", a declarat bărbatul de 80 de ani, care și-a dus mașina la un alt service de anvelope, dar i s-a mai spus că ambele anvelope spate trebuie înlocuite.

De fapt, de atunci s-a descoperit că și anvelopele din față trebuie înlocuite, astfel încât acestea nu durează mult mai mult decât cele din spate.

Nu este singurul care a surprins de durata scurtă de viață a anvelopelor mașinilor electrice. Mai mulți proprietari de mașini de pe internet au raportat experiențe similare.

De ce se uzează mai repede anvelopele mașinilor electrice

Sarcina și uzura crescută a anvelopelor mașinilor electrice este rezultatul greutății și cuplului suplimentar. Potrivit organizației britanice de siguranță de proximitate Tyresafe, combinația dintre puterea mare și greutatea mai mare a vehiculelor mai grele înseamnă că, atunci când șoferul accelerează la viteză mare, anvelopele sunt supuse unui stres enorm.

Acestea se străduiesc să se agațe de șosea și să nu se rotească.

Acesta este motivul pentru care producătorii îi sfătuiesc adesea pe șoferi să apese ușor pe accelerație pentru a prelungi durata de viață a anvelopelor.

Volkswagen a mai spus că stilul de condus este un factor cheie care afectează uzura anvelopelor.

"Cel mai important factor este modul în care este condus vehiculul - virajele, frânările și accelerările bruște, de exemplu, pot cauza o uzură mai mare decât o conducere blândă", a subliniat producătorul.

Potrivit comunicatului, gradul de uzură este influențat și de tipul și temperatura suprafeței drumului și de presiunea din anvelopă, precum și de încărcătura pe care o transportă vehiculul.

Ce spun firmele producătoare de anvelope

Producătorul de anvelope Michelin a calculat că anvelopele convenționale se uzează cu aproximativ 20 la sută mai repede pe vehiculele electrice, în timp ce Goodyear a estimat diferența la 50 la sută.

Iar cercetările efectuate anul trecut de firma de tehnologie Epyx au constatat că anvelopele vehiculelor electrice se uzează cu aproximativ 10.000 de kilometri mai devreme.

Citește și: Cât este amenda dacă faci ”pana prostului” pe autostradă? Suma crește dacă stai mai mult de 3 minute

În timp ce primul schimb de anvelope pentru mașinile electrice se face în medie după 28,9.000 de kilometri, față de 39,1.000 de kilometri pentru mașinile pe benzină și diesel, potrivit datelor.

Între timp, producătorii de anvelope lucrează în permanență la dezvoltarea unor produse care ar putea fi mai potrivite pentru vehiculele electrice mai grele, dar la un cost mai mare pentru proprietari.

Citește și: Până la 5000 de euro amendă și, eventual, închisoare, dacă urinezi pe stradă. În Germania

Indiferent de probleme, proprietarii de vehicule electrice nu regretă, în general, decizia lor: peste 90 la sută au declarat că nu s-ar mai întoarce niciodată la o mașină convențională pe benzină sau diesel.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te