Potrivit ultimei centralizări realizate de Grupul de Comunicare Strategică, date publicității duminică, la nivel naţional erau libere doar trei paturi la Terapie Intensivă pentru pacienţii cu COVID-19, altele decât cele rezervate special pentru persoane cu anumite condiţii medicale, care sunt şi confirmate cu SARS-CoV-2.
„La nivel naţional sunt 3 paturi ATI libere, altele decât cele rezervate special pentru persoane cu anumite condiţii medicale, care sunt şi confirmate cu SARS-CoV-2, dintre care 1 pat disponibil la nivelul judeţului Constanţa şi 2 la nivelul Municipiul Bucureşti”, precizează sursa citată. Se lucrează în continuare pentru operaţionalizarea şi asigurarea personalului medical necesar pentru alte paturi ATI care vor fi disponibile în zilele următoare, a precizat GCS, citat de Agerpres.
Citește și: O seară la Urgențe în București
Trenul medical, soluția propusă în urmă cu un an și jumătate de patronatele feroviare
Asistăm la o criză sanitară fără precedent, care însă ar fi putut fi atenuată dacă autoritățile ar fi luat în seamă, la modul serios, o propunere venită acum mai bine de un an și jumătate din partea patronatelor din domeniul feroviar.
Citește și: Atenție, șoferi! Nouă regulă, pentru depășirea bicicliștilor și a trotinetiștilor
La finele lunii martie a anului trecut, cu prilejul unei videoconferințe susținute de premierul și de ministrul Transporturilor de la acea vreme, Ludovic Orban, respectiv Lucian Bode, cu responsabilii de pe piața transporturilor feroviare, s-a pus pe tapet posibilitatea transformării unor vagoane de tren în unități de tratare a bolnavilor de coronavirus. Propunerea de transformare a vagoanelor cușetă vechi, din anii 80, în unități ATI destinate tratării bolnavilor de coronavirus a venit din partea patronatelor. Reprezentanții Grupului Grampet care au participat la discuții au spus că au și posibilitatea efectuării transformărilor necesare, cu eforturi minime. O transformare a vagoanelor cușetă și de dormit în astfel de puncte ar fi putut suplimenta cu aproximativ 2.400 de paturi numărul de locuri de la ATI, au explicat la vremea respectivă reprezentanții grupului feroviar fondat și condus de Gruia Stoica, scrie Clubferoviar.ro.
Ideea a fost lăudată de participanții la videoconferință, inclusiv de oficialii statului român, care însă ulterior nu au făcut nimic pentru ca ea să fie pusă în practică.