Atenție, șoferi! Nouă regulă, pentru depășirea bicicliștilor și a trotinetiștilor

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 08.10.2021 - 12:05
Atenție, șoferi! Nouă regulă, pentru depășirea bicicliștilor și a trotinetiștilor. / Foto: cyclurban.eu
Atenție, șoferi! Nouă regulă, pentru depășirea bicicliștilor și a trotinetiștilor. / Foto: cyclurban.eu

Regula distanței laterale minime de 1,5 metri la depășirea bicicletelor de către un autovehicul nu mai este valabilă. Codul Rutier a fost modificat. În timpul depășirii, roțile de pe stânga autovehicului trebuie să calce sau să treacă axul drumului, în funcție de viteză.

SHARE

Conform HG 1075/2021, care a fost publicată în Monitorul Oficial și modifică Regulamentul de aplicare a OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice (Codul Rutier), articolul 118, alineatul (2), ce „recomanda ca la depășirea unei biciclete distanța laterală să fie de minimum 1,5 m”, a fost schimbat.

Citește și: Fosta gimnastă Daniela Sofronie, despre antrenamentele din copilărie: „Mă băteau cu ce prindeau”

La depășirea bicicletelor și a trotinetelor electrice, roțile autovehicului trebuie să calce sau să treacă axul drumului, în funcție de viteză

Noul alineat (2) al articolului 118 are umătoarea formulare: „Pentru asigurarea distanței laterale de siguranță, la depășirea unei biciclete sau a unei trotinete electrice conducătorii de autovehicule, altele decât cele care se deplasează pe două roți, realizează această manevră prin trecerea peste marcajul longitudinal de separare a sensurilor de circulație ori de separare a benzilor pe același sens, cu cel puțin jumătate din lățimea autovehiculului atunci când viteza acestuia de deplasare este mai mare de 50 km/h, sau cel puțin prin încălcarea acestor marcaje atunci când viteza de deplasare este de cel mult 50 km/h.”

Citește și: Test TÜV SÜD pentru anvelope All-Season: Michelin CrossClimate2, în pole position

„Victorie la 5-6 luni de la prima discutie cu ministerele si politia.

In sfarsit s-a publicat in monitorul oficial principalul nostru demers (din punctul meu de vedere cel mai important) si anume spatiul de siguranta obligatoriu pentru depasirea biciclistilor.

Nu ni s-a acceptat varianta standard de 1.5m sau 1m, asa cum am insistat si cum au alte state, din motiv ca nu s-ar putea estima clar si ca la contestare cei care incalca aceasta regula au sanse mari de castig chiar daca gresesc.

Astfel s-a ajuns la o varianta aproximativ asemanatoare care are un reper fizic clar si anume axul drumului.

Aceasta schimbare din lege e de fapt o victorie enorma care va salva vietile unora dintre noi.”, a scris pe Facebook Daniel Sărdan, președintele clubului de biciclești Nomad.

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te