La nouă luni de la inaugurarea cu fast a podului suspendat peste Dunăre de la Brăila, constructorul face a treia asfaltare, din cauza unor denivelări.
"Exact lucrare de mântuială! Vă daţi seama că mai bine banii de la buget se duc în buzunarele parlamentarilor decât la construcţie", spune un şofer.
Autorităţile spun că podul de la Brăila nu va fi recepționat până când neconformitățile existente nu vor fi înlăturate.
Podul din Brăila a fost construit să reziste 200 de ani, însă intră în reparații din nou
"A fost terminată partea de pe Jijila, de pe malul tulcean al Dunării. În acest moment e un soi de semișantaj în care - domnule, nu vă dăm în circulație să recepţionaţi şi să daţi drumul la circulaţia respectivă până nu ne recepţionaţi şi podul.
Citește și: Penalizări de 80.000.000 lei, pentru constructorul Podului de la Brăila plin de denivelări și fisuri
Colegii mei nu pot să recepţioneze o lucrare atât timp cât există bucăți neconforme şi nu vom recepţiona această lucrare până nu vor fi îndepărtate. Înțeleg că au început să îndepărteze aceste neconformități", a declarat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, conform Antena3.
"Nu vom recepţiona acest pod până când nu va fi conform normativelor şi tuturor criteriilor moderne din secolul 21", a spus Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR.
Inaugurat cu fast pe 6 iulie 2023, „Golden Gate”-ul de la Brăila nu poate fi recepționat
Deși trebuiau finalizate încă de la sfârșitul anului 2023, conform termenului avansat de autorități și de constructor odată cu inaugurarea podului pe 6 iulie 2023, cele 4 macarale nu sunt demontate, termenul de demontare al acestora fiind 30 noiembrie 2023, iar drumurile de acces dinspre DN 2B în județul Brăila și cel din județul Tulcea spre Jijila (legătura cu DN 22) încă se află în lucru.”
Inaugurat cu mult fast pe 6 iulie 2023 de către autoritățile statului român, podul de la Brăila este departe de a putea fi dat în 1005 în folosință și recepționat de către CNAIR, datorită problemelor care afectează direct și indirect construcția.
Potrivit CNAIR, contractul nu este finalizat, iar recepţia lucrărilor se va face doar după îndeplinirea tuturor standardelor de calitate stipulate în contract.
De asemenea, deşi pasajul CF de la km 0+385 este finalizat, constructorul nu a solicitat recepţia, astfel încât acesta nu poate fi utilizat.
"Contractul cu antreprenorul WeBuild este în întârziere din cauza mobilizării deficitare a acestuia", precizează sursa citată.
În plus, în urma inspecţiilor în şantier, inginerul şi reprezentanţii CNAIR au identificat infiltraţii la blocurile de ancoraj dinspre localităţile Brăila şi Jijila.
Astfel, pentru monitorizarea infiltraţiilor şi închiderii rapoartelor de neconformitate, CNAIR a realizat o ''expertiză tehnică a lucrărilor executate de antreprenor în şantier'', iar o primă măsură a vizat următoarele: monitorizarea situaţiei podului din momentul constatării infiltraţiilor, iar după punerea în funcţiune cu încă 6 luni; o mare parte dintre aceste infiltraţii au fost stopate, iar ca urmare a punctelor de vedere transmise de expertul tehnic după punerea în funcţiune a podului, acesta a prelungit perioada de monitorizare până la data de 31.03.2024, urmând să se stabilească după această dată o soluţie finală de închidere a infiltraţiilor.
„Golden Gate-ul” de la Brăila, cel mai mare pod suspendat din România
Lucrările la „Golden Gate-ul” de la Brăila, cel mai mare pod suspendat din România în valoare de 2,3 miliarde de lei, au început în 2018 și trebuiau să fie gata în decembrie 2021, apoi, în decembrie 2022. Dar a fost gata în iunie 2023, doar parțial.
Construcţia face legătura între judeţele Brăila şi Tulcea. Investiția presupune amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul județului Tulcea. Deasupra Dunării este podul suspendat, în lungime 1,9 kilometri.
Citește și: Alte 125 de şuruburi slăbite au fost găsite în Golden Gate de Brăila
Podul are trei deschideri, o deschidere principală (1120 m) și două deschideri laterale, de 489,6 m, pe malul Brăila și de 364,6 m pe malul Tulcea.
De o parte și de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare. Drumul principal va avea două benzi pe sens și va lega județul Brăila de județul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 km. În rest, vor fi realizate intersecții giratorii, 33 de poduri, podețe, pasaje și o stație de taxare.
Pilonii au 192 m înălțime totală de la partea superioară a fundației și sunt localizați în aproprierea malurilor. Fiecare pilon este prevăzut cu scări și lift, accesul fiind permis din benzile de întreținere localizate pe ambele părți ale tablierului.