„Vineri am plecat cu mașina spre Timișoara. (...) Dacă prind accident pe Valea Oltului s-ar putea să fac foarte, foarte mult. Dacă nu prind accident pe Valea Oltului sau Dealul Negru, undeva în 7 ore. Bucata dificilă e Pitești-Sibiu. E groaznică acea bucată. De la Sibiu până la Timișoara, cu excepția unui lot de 14 kilometri, se merge pe autostradă”, a spus Grindeanu.
Acesta spune că își dorește ca anul viitor să fie semnate contracte de investiții în infrastructură de 10 miliarde de euro.
„Nu cred că există vreun ministru al Transporturilor care a început un proiect și să îl vadă și finalizat. Statul român în toți acești ani a rămas dator major cetățenilor din punctul de vedere al infrastructurii de transport. Eu sunt conștient de acest lucru. Desene cred că avem pentru următorii 50 de ani, din păcate lipsește punerea în practică”, a mai declarat Ministrul Transporturilor, la Digi24.ro.
550 de kilometri în șapte ore înseamnă o viteză medie de peste 78 km/h
Din Piața Victoriei din București până în centrul Timișoarei sunt, conform Google Maps, 547 de kilometri. Fără trafic deloc, Google Maps estimează că distanța poate fi parcursă în circa 6h și 5 minute.
Vinerea, însă, orice șofer știe că numai liber nu este drumul București – Timișoara. Este adevărat, pe autostradă, de la București la Pitești și de la Sibiu la Timișoara se poate merge legal cu 130 km/h. Însă, de la Pitești la Sibiu, pe Dealul Negru și pe Valea Oltului, nici când e liber nu poți scoate o medie orară prea bună, dacă nu forțezi.
Prin urmare, pentru a scoate o medie orară de peste 78 km/h pe drumul București – Timișoara în traficul de vineri, fie mergi mult peste limită pe autostradă, fie mergi la „limita permisului” și nu prea respecți limitele de viteză peste tot.